اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

عزم مسؤولان دانشگاهی برای تحقق شعار سال/۴

کلانتری: برای تحقق شعار سال از اعتماد به نسخه‌های بیگانه پرهیز شود/ لزوم همکاری مسئولان با مردم برای « حمایت از کالای ایرانی»

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه مسئولان باید برای تحقق شعار سال با مردم همراهی کنند، گفت: «حمایت از کالای ایرانی» موجب رونق کارخانه‌ها، ایجاد اشتغال و حل مشکل ازدواج و مسکن خواهد شد.

کلانتری: برای تحقق شعار سال از اعتماد به نسخه‌های بیگانه پرهیز شود/ لزوم همکاری مسئولان با مردم برای « حمایت از کالای ایرانی»

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به نامگذاری این سال با عنوان « حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامیدند به نظر می‌رسد همه مسئولان باید نکات مهمی را در این حوزه مدنظر داشته باشند.

*  «حمایت از کالای ایرانی» موجب رونق کارخانه‌ها، ایجاد اشتغال و حل مشکل ازدواج و مسکن خواهد شد

وی افزود: «حمایت از کالای ایرانی» یکی از نکته‌های حساس و کاربردی بحث اقتصاد مقاومتی است که بارها و بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است؛ به این معنی که «اقتصاد مقاومتی» قطعاً در صورتی تحقق پیدا می‌کند که ابزارهای لازم آن فراهم باشد و یکی از ابزارهای این موضوع «حمایت از کالای ایرانی» توسط تک‌تک مردم مؤمن و معتقد ایران اسلامی است.

کلانتری تاکید کرد:  وقتی این اتفاق رخ دهد و کالای ایرانی در اولویت سبد مصرف خانوارهای ایرانی قرار بگیرد، هم پول کشور در جیب بیگانه نمی‌رود و فرار سرمایه اتفاق نمی‌افتد و هم مراکز تولیدی و کارخانجات داخلی رونق پیدا می‌کنند، از طرفی هم هم جوانان فرهیخته‌ای که به شکر خدا به وفور در ایران اسلامی وجود دارند،‌ اشتغال پیدا می‌کنند و به تبع آن، بحث ازدواج و مسکن هم حل خواهد شد، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

* ضرورت و اهمیت « حمایت از کالای ایرانی» برای عموم مردم قابل درک است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حقیقتا احساس بنده این است که این شعار یک شعار بسیار هوشمندانه و دقیق است که از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده و ضرورت و اهمیت آن برای عموم مردم ایران قابل درک است. 

وی افزود: «حمایت از کالای ایرانی» یک شعار ویژه دولت و قشر خاصی از جامعه نیست، این یک شعار فراگیر و عمومی است که از همان ابتدای مطرح شدن و در طی این دو هفته‌ای که از سال جدید گذشته، آثار آن در عموم مردم ایران دیده می‌شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: هم قشر تحصیلکرده به شدت متوجه این مسئله است که « حمایت از کالای ایرانی» چه تاثیری خواهد داشت و هم افرادی که به عنوان شغل‌های آزاد کار می‌کنند، کسبه، کارخانه‌دارها، تولیدکننده‌ها و همه مردم متوجه اهمیت آن هستند و الحمدلله کار را هم شروع کرده‌اند.

* مسئولان برای تحقق شعار سال با مردم همراهی کنند 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اگر مسئولان امر هم با عموم مردم به سهم خودشان کمک، پشتیبانی و همراهی داشته باشند و دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارتخانه‌هایی که در این حوزه تکلیف خاص دارند کمک کنند، احساس می‌کنیم تا پایان سال گام‌های بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور برداشته خواهد شد. 

* باید برای تحقق شعار سال از اعتماد به نسخه‌های بیگانه پرهیز شود

وی خاطرنشان کرد: مطلب دیگری که باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که از اعتماد به نسخه‌های بیگانه در این حوزه باید به شدت پرهیز شود، مسئله اقتصاد یک مسئله مملو از رقابت بوده و مسئله‌ای است که به شدت دستگاه‌های گوناگون کارخانه‌ها و بنگاه‌ها و بخش‌های مختلف در دنیا مشغول رقابت هستند و قطعا بیگانگان در این حوزه هیچ زمانی به ما کمک نخواهند کرد و با همه وجود جلوی رشد ما را هم خواهند گرفت.

کلانتری یادآور شد: ما باید برگردیم و به نسخه‌های درونی برپایه الزامات بومی و داشته‌های ملی خودمان اعتماد کنیم که حمایت از کالای ایرانی یکی از این حرکت‌های بزرگ در مورد اعتماد به نسخه‌های داخلی ایران است. 

* باید  کیفیت کالای داخلی را بالاتر ببریم

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در گذشته اگر حمایت ملی از تولید داخلی و کالای ایرانی نمی‌شد، این امکان که کیفیت کار بالا برود و تولید داخلی ارزان‌تر تمام شود وجود نداشت، اما وقتی حمایت‌ها شکل می‌گیرد، توقع این است که کیفیت کالای داخلی هم رشد پیدا کند.

وی گفت: بالارفتن کیفیت کالای داخلی عملا قدرت رقابت جدی با کالای خارجی را پیدا می‌کند؛ باید کاری کنیم که یک فرد ایرانی که برای خرید یک کالا اقدام می‌کند، احساسش این باشد که کالای ایرانی به دلیل اینکه مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر است، انتخاب کند.

کلانتری ضمن تاکید بر حرکت تولیدات داخلی به سمت نیازهای روز مردم، اظهار داشت: تولیدات داخلی باید با نیازهای روز جامعه منطبق باشد و تولید کنندگان هم باید این را مدنظر داشته باشند، سلیقه‌ها متفاوت است و روز به روز جدیدتر می‌شود، تولیدکننده باید متوجه این باشد که نیازها و سلایق عموم مردم را مورد توجه قرار دهد و بعد ارزان‌تر تمام کردن کالا نیز بسیار اهمیت دارد و خریدار باید احساس کند که استفاده از کالای ایرانی برایش به‌صرفه‌تر است. 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این شعار بسیار دقیق و حساب‌شده‌ای که مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب کردند، قطعا به اهداف خودش دست پیدا کند، احساس شخصی بنده این بود که عموم مردم ایران با همه وجود، اهمیت و دقت را در انتخاب این شعار متوجه شدند و به لطف خدا یک عزم جدی در جامعه ایجاد شده تا این شعار محقق شود. 

* ایجاد پویش « حمایت از کالای ایرانی» به تحقق عملی شعار سال کمک می‌کند

کلانتری در ادامه در خصوص ایجاد پویش حمایت از کالای ایرانی توسط دانشگاهیان و فعالان رسانه‌ای که وی نیز به آن پیوسته‌، گفت: وقتی بنده شکل‌گیری چنین پویشی را دیدیم بسیار خوشحال شدم و این هم برآمده از این است که مسئله برای همه مردم مهم است و حالت یک عرق و ناموس ملی را پیدا کرده است و همه به یک شکلی خودشان را مسئول در این حوزه می‌دانند.

وی گفت: ایجاد چنین پویشی کمک می‌کند تا فضای عمومی مستحکم‌تر،‌ منسجم‌تر به سمت تحقق عملی این شعار حرکت کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول