اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

عزم مسؤولان دانشگاهی برای تحقق شعار سال/۱

ستاری: زیست‌بوم فناوری کارآفرینی در حال شکل‌گیری و بلوغ است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری کارآفرینی است و رشد روزافزون استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نشان می‌دهد این زیست بوم در حال شکل گیری و بلوغ است.

ستاری: زیست‌بوم فناوری کارآفرینی در حال شکل‌گیری و بلوغ است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید بر اجرایی کردن شعار سال از سوی نهادها گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال توجه به تولید داخلی نام نهادند و از این رو حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه نیز باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: کسب و کارهای فناورانه خدماتی باید توسعه یابد همانطور که بسیاری از استارتاپ‌های موفق دنیا در حوزه خدمات فعال هستند و ورود به حوزه کسب و کارهای فناورانه و تولیدی فناور، مستلزم توسعه این کسب و کارها است.

ستاری، پیوند میان ایده‌های فناورانه و بازار رقابت را مهم‌ترین چالش کسب و کارهای دانش بنیان خدماتی برشمرد و اظهار داشت: در این راستا استارتاپ‌های خدماتی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه رقابت‌های فناورانه زمینه ساز توجه نگاه‌ها به سوی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان خلاق کشور است، گفت: کشور نیروهای انسانی جوان و خوبی دارد و باید این افراد وارد بخش‌های صنعتی شوند.

وی عنوان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری کارآفرینی است و رشد روزافزون استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نشان می‌دهد این زیست بوم در حال شکل گیری و بلوغ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول