اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رای‌گیری برای تعیین رئیس منطقه کاتالونیا، باز هم به تعویق افتاد

با اعلام رئیس پارلمان کاتالونیا، رای‌گیری در پارلمان برای تعیین رئیس این منطقه اسپانیا برای یک بار دیگر به تعویق افتاد چرا که نامزد این پست به دلیل مخالفت مادرید، همچنان در زندان است.

رای‌گیری برای تعیین رئیس منطقه کاتالونیا، باز هم به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه کشمکش‌ها بین دولت مرکزی اسپانیا با مقام‌های محلی منطقه کاتالونیا پس از همه‌پرسی جنجالی برای استقلال از اسپانیا، باز هم رای‌گیری برای انتخاب رئیس این منطقه به تعویق افتاد.

با ادامه کشمکش‌ها برای تعیین رئیس جدید منطقه کاتالونیا، رئیس پارلمان این منطقه از تعویق دوباره رای گیری برای انتخاب رئیس کاتالونیا خبر داد.

اواسط اسفندماه بود که دادگاه عالی اسپانیا اعلام کرد «یوردی سانچز» نماینده تصدی این سمت نمی‌تواند زندان را ترک کند تا در نشستی که قرار بود به منظور انتخاب رئیس جدید کاتالونیا برگزار شود، شرکت کند.

سانچز که از هواداران استقلال کاتالونیاست در زندان به سر می‌برد. وی به  شورش و فتنه در ارتباط با همه‌پرسی اواخر اکتبر و اعلام یک جانبه استقلال این ناحیه متهم شده است (جزئیات بیشتر).

حالا امروز شنبه، «راجر تورنت» رئیس پارلمان کاتالونیا از تعویق دوباره جلسه رای گیری برای انتخاب رئیس کاتالونیا خبر داد.

این سیاستمدار به همراه 4 تن دیگر از شخصیت‌های ارشد حامی جدایی کاتالونیا از اسپانیا، با حکم قاضی دادگاه عالی اسپانیا بدون تعیین هرگونه وثیقه به زندان فرستاده شدند.

اتهام این 5 نفر، نقش آفرینی در «شورش و فتنه جدایی طلبی» منطقه کاتالونیا از اسپانیا اعلام شده است.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در اول اکتبر 2017 توسط مقام‌های محلی و علی رغم مخالفت‌های دولت مرکزی اسپانیا برگزار شد اما دادگاه قانون اساسی اسپانیا در7 سپتامبر 2017 فوراً این همه‌پرسی را معلق کرد.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول