اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در بارسلون در حمایت از استقلال کاتالونیا

جمع زیادی از مردم در حمایت از جدایی کاتالونیا از اسپانیا در شهر بارسلون تظاهرات کردند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در بارسلون در حمایت از استقلال کاتالونیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها هزار نفر از مردم کاتالونیا روز گذشته (یکشنبه) در بارسلون در حمایت از استقلال این منطقه از اسپانیا تظاهرات کردند. شرکت‌کنندگان خواستار تشکیل شدن هر چه سریعتر دولت محلی شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این تظاهرات به دنبال فراخوان نهاد محلی کاتالان (ANC) که برای استقلال این ایالت تلاش می‌کند، برگزار شد.  پلیس اعلام کرده است که در جریان این تظاهرات حدود 45 هزار نفر شرکت داشتند.بسیاری از مردم پرچم‌های جنبش استقلال کاتالونیا را با خود حمل می‌کردند

«آگوستی آلکوبرو» رئیس این نهاد گفت: «ما بیش از 2 میلیون نفر از مردم کاتالونیا هستیم که کاملا در جهت تشکیل جمهوری کاتالونیا حرکت می‌کنیم.»

جدایی‌طلبان در جریان انتخابات دسامبر گذشته بار دیگر اعلام کردند که تمایل دارند کاتالونیا از دولت مرکزی جدا شود. پارلمان کاتالونیا روز جمعه اعلام کرد که نشستی برای تشکیل دولت محلی را به تعویق می‌اندازد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در اسپانیا با نامزد شدن «یوردی سانچز» از سیاستمداران حامی استقلال کاتالونیا که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، نمی‌تواند برای ریاست این ایالت را رد کرد.

پیشتر قرار بود که «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع این ایالت نامزد این سمت شود اما وی که آخر ماه اکتبر سال گذشته به بروکسل گریخت در یک ویدئوی ۱۳ دقیقه‌ای  گزارش‌های قبلی درباره تصمیمش برای انصراف از شرکت در انتخابات محلی کاتالونیا را تأیید کرد.

انتهای‌پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول