اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مقابله به مثل را ادامه می دهیم

رئیس شورای عالی دفاع افزود: ما مقابله به مثل را ادامه می دهیم و شهرهای مرزی را در مقابل شهرهای مرزی می زنیم. اما اگر دیدیم وقاحت را از اندازه می گذرانند ما قدرت این را داریم که هدف های مهمتر از بصره را نیز در هم بکوبیم.

مقابله به مثل را ادامه می دهیم

رخدادهای 17 اسفند 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ما  قدرت این را داریم که هدف های مهمتر از بصره را نیز در هم بکوبیم.

 

  • آیت الله صانعی: ضدانقلاب ها و بی تفاوت ها هستند که در کار قوه قضائیه دخالت می کنند.

 

  • بصره به یک شهر متروکه تبدیل شد.

 

  • صدام از خروج مردم بصره جلوگیری کرد.

 

آیت الله خامنه ای: مقابله به مثل را ادامه می دهیم

نماز وحدت بخش و دشمن شکن این هفته جمعه همچون هفته های گذشته با شکوه تمام و با حضور یکپارچه مردم همیشه در صحنه و خداجوی تهران زیر بارش شدید برف و به امامت آیت الله خامنه ای در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

رئیس شورای عالی دفاع در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به عدم بی طرفی سازمان ملل متحد در مورد حملات هوایی به شهرها اشاره کرد و گفت: بد نیست بدانید که سه سال و نیم شهرهای ما را زدند اما سازمان ملل دم برنیاورد و لب از لب نگشود اما به مجرد این که سال گذشته ما مقابله به مثل کردیم از سازمان ملل میانجیگری ها آغاز شد و نصیحت کردند که زدن شهرها درست نیست. ما قبول کردیم و شهرها را نزدیم.

امام جمعه تهران افزود: اما آنها زدن شهرها را که مدتی متوقف کرده بودند دوباره شروع کردند اهواز، دزفول، مسجد سلیمان و بعضی از روستاها را هم زدند. من اینجا باید بگویم بدانید هر ضربه ای که آنها وارد کرده اند در مقابل هر ضربه ای حداقل معادل آن را وارد کرده ایم و نگذاشتیم مجرمان و جنایتکاران حاکم بر عراق آسوده بمانند. آنها از ترس مردمشان اعلام نمی کنند در حالی که همه مسائل برای ما روشن و آشکار است.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: بنده امروز صبح دستور دادم طی ساعات مشخصی بصره را بکوبند و همین الان به احتمال زیاد آتش رزمندگان ما بر روی بصره است. ما مقابله به مثل را ادامه می دهیم و شهرهای مرزی را در مقابل شهرهای مرزی می زنیم. اما اگر دیدیم وقاحت را از اندازه می گذرانند ما  قدرت این را داریم که هدف های مهمتر از بصره را نیز در هم بکوبیم.(1)

 

تاکید آیت الله صانعی بر حمایت قوه قضائیه از حزب اللهی ها

نماز وحدت بخش و دشمن شکن عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله صانعی در مسجد اعظم و صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س) اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: مسئولیت های سنگین و امانت ها کنترل بیشتری می اورد و من و تو مسلمان هر کس که هستیم به هر کاری که در این مملکت مشغولیم مسئول و امانت دار خون شهدائیم. نکند خطایی از قلم و قدم و زبان و چشم و عملمان سر زند نکند آلوده گناه شویم. نکند شعارهایی که امانت است کنار بگذاریم با بهانه هایی خوبان را کنار بزنیم. نکند سرمایه دارها برگردند و مملکت را دوباره قبضه نمایند. امام جمعه موقت قم افزود: شما سوره توبه را ببینید چه کسانی به جنگ نمی رفتند نق می زدند اشکال تراشی می کردند همین پولدارها، عیاش ها، راحت طلب ها بودند.

آیت الله صانعی ضمن تاکید بر حمایت قوه قضائیه از افراد حزب اللهی در رابطه با دخالت قوه قضائیه گفت: همانطوری که مبارزه با قانون هم جبران ضرر دارد هم کیفر، دخالت دیگران در قوه قضائیه مجازات دارد. البته خوبان دخالت نمی کنند این ضد انقلاب ها و بی تفاوت ها هستند که تلفن هایشان کار می کند و مدام نامه می نویسند.(2)

 

100 کشته و زخمی در حملات ایران به بصره

خبرگزاری جمهوری اسلامی از کویت گزارش داد در پی تصمیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مقابله به مثل با حملات رژیم صدام بر علیه شهرهای مسکونی ایران آخرین گزارش های رسیده از شهر بصره حاکیست این شهر تبدیل به یک شهر متروکه شده است و تنها صدای آمبولانس ها و آژیر شنیده می شود.

بر اساس گزارش های رسیده از شهر بصره ساکنان این شهر در پی شنیدن اخطارهای جمهوری اسلامی ایران از رادیوهای عربی و فارسی ایران مبنی بر مقابله به مثل از این شهر خارج شده و برخی دیگر در پناهگاه ها به سر می برند. بر اساس گزارش مذکور غرش توپخانه سنگین ایران که سرتاسر منطقه، شهر و بندر بصره را زیر گلوله های خود گرفته خسارات مالی و جانی سنگینی به نیروهای پلیس و جیش الشعبی رژیم عراق وارد کرده است. بر پایه این گزارش در این حملات بیش از 100 نیروی نظامی و انتظامی عراق کشته و زخمی شده اند و بیش از 50 آتش سوزی کوچک و بزرگ در ساختمان های دولتی و مراکز امنیتی و اقتصادی و تجاری در سراسر مناطق مختلف شهر بصره بوقوع پیوسته است. در این حال نیروهای امنیتی رژیم بعثی صهیونیستی حاکم بر عراق طی دو روز گذشته شدیدا از خروج مردم از شهر بصره به مناطق شمالی و شمال غربی عراق جلوگیری کرده و آنان را مجبور به رفتن به پناهگاه های عمومی می کنند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 18 اسفند 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 18 اسفند 63، ص 4
3. اطلاعات، 18 اسفند 63، ص 19

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول