اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تشریح مواضع ایران در مورد لبنان

دکتر ولایتی مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را در مورد حوادث اخیر جنوب لبنان تشریح کرد.

تشریح مواضع ایران در مورد لبنان

رخدادهای 12 اسفند 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: مجموعه کارهای فرهنگی باید در جهت صدور انقلاب باشد.

 

  • موسوی: اگر حالت تهاجمی خود را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از دست بدهیم یقینا امنیت انقلاب به خطر می افتد.

 

  • گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت اسرای ایرانی و عراقی مجددا توسط مرکز اطلاعات این سازمان تحریف شد.

 

  • دکتر ولایتی مواضع ایران در قبال مسائل اخیر جنوب لبنان را تشریح کرد.

 

آغاز به کار سمینار نمایندگان فرهنگی ایران در خارج

دومین سمینار نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور  دیروز با حضور رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر ارشاد اسلامی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل موزه هنرهای معاصر گشایش یافت.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در این سمینار خطاب به نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: باید سعی کنید که کارهای فرهنگی و تبلیغی شما یک جهت داشته باشد و با هماهنگی انجام شود. باید مجموعه کارهای فرهنگی در جهت انقلاب اسلامی و صدور آن باشد.

رئیس جمهور افزود: صدور انقلاب به معنای منعکس شدن نظام فکری موجود در جمهوری اسلامی در جهان است. اگر چنانچه پیام انقلاب صادر نشود ما به هدفمان که متحول کردن انسان ها است نخواهیم رسید. اساس کار در این زمینه باید صدور اندیشه انقلاب باشد و بدیهی است که اندیشه انقلاب ما یک تفکر اسلامی است.

آقای میر حسین موسوی نخست وزیر نیز در این سمینار تاکید کرد: ما با صدور انقلاب در حقیقت در جهت حفظ و امنیت انقلاب اسلامی گام برمیداریم. زیرا اگر ما حالت تهاجمی خود را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از دست بدهیم یقینا امنیت انقلاب و امنیت ملت مان در معرض خطر قرار می گیرد.(1)

 

تحریف مجدد گزارش سازمان ملل در مورد اسرا

مرکز اطلاعات سازمان ملل با انتشار متنی تحت عنوان نتایج حاصله از گزارش مربوط به اسرای جنگی در ایران و عراق گزارش 80 صفحه ای هیئت اعزامی دبیر کل این سازمان به عراق و ایران را مجددا به سود عراق تعدیل و تحریف کرد.

دفتر اطلاعات سازمان ملل در تهران که نسخه ای از این متن را به تازگی در اختیار سفارتخانه های خارجی در تهران و خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار داده مدعی شده است که متن یک صفحه ای منتشر شده توسط این دفتر خلاصه نتایجی است که اعضای هیئت اعزامی از سوی دبیر کل سازمان ملل به اردوگاه های اسرای جنگی در ایران و عراق متفقا به آن دست یافته اند.

در این متن هیچ اشاره ای به اعمال قوه قهریه و شکنجه علیه اسرای جنگی ایران در عراق توسط زندانبانان عراقی نشده است. حال آنکه این مطلب به طور صریح در گزارش 80 صفحه ای انعکاس یافته است. در متن تعدیل شده همچنین به درخواست دبیر کل سازمان ملل از عراق برای توقف شکنجه و آزار اسرای ایرانی هیچ گونه اشاره ای نشده است. در عوض این متن ادعای اعمال فشار ایدئولوژیک به اسرای عراقی از سوی ایران را به عنوان یکی از نتایج بارز بازدید هیئت اعزامی دبیر کل سازمان ملل ذکر کرده است.(2)

 

ولایتی: مقاومت عامل تعیین کننده در فلسطین است

سفرا و کارداران کشورهای اسلامی در تهران صبح امروز با دکتر ولایتی وزیر خارجه کشورمان دیدار کردند. در این دیدار دکتر ولایتی مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را در مورد حوادث اخیر جنوب لبنان تشریح کرد.

وزیر امور خارجه خطاب به سفرای کشورهای اسلامی در تهران تاکید کرد: مجموعه مبارزات و اقدامان صهیونیستی نشان دهنده این است که عنصر مقاومت در دیگر مناطق اشغالی لبنان و تمام سرزمین های اشغالی و بخصوص در کرانه غربی رشد کرده و به صورت عامل تعیین کننده ای برای حل مساله فلسطین خودنمایی می کند.

وزیر امور خارجه افزود: لذا راه حل مسئله فلسطین و احقاق حقوق حقه مردم محروم فلسطین نیز شیوه امتحان شده و پیروز عملی می باشد. این مبارزه حل مساله فلسطین را همراه با موجودیت کشوری به نام اسرائیل غیر قابل قبول می داند و اسلحه اش نیز در این مبارزه شهادت طلبی است. ما نمی توانیم اجازه دهیم که این رژیم با ماهیت ضد بشریش به قلع و قمع مسلمین در جنوب لبنان و ویران کردن منازل مردم و به کارگیری اعمال وحشیانه ترور ادامه دهد.(3)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 11 اسفند 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 12 اسفند 63، ص 12
3. اطلاعات، 12 اسفند 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول