اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمایت مجلس از مستضعفان لبنان

کروبی طی پیشنهادی خواستار آن شد که یک میلیارد ریال از اعتبار بند د تبصره 7 لایحه بودجه برای گسترش فرهنگ اسلامی و حمایت از مستضعفان لبنان اختصاص یابد. این پیشنهاد پس از توضیحات آقای کروبی مورد تصویب قرار گرفت.

حمایت مجلس از مستضعفان لبنان

رخدادهای 15 اسفند 63

چکیده:

  • با پایان مهلت 12 ساعته ارتش توپخانه ایران بصره را زیر آتش گرفت.

 

  • ستاد مشترک ارتش: هدف های حساس و مهمتر از بصره را به جهنمی از آتش و ویرانی تبدیل خواهیم کرد.

 

  • موسوی: ما قدرت این را داریم که به نقاط دور دست عراق ضربات خود را وارد کنیم.

 

  • جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای عملی خود را برای مبادله اسرا اعلام کرد.

 

  • مجلس یک میلیارد ریال برای حمایت از مستضعفان لبنان اختصاص داد.

 

  • 2 تن از منافقین هواپیماربا اعدام شدند.

 

بصره زیر آتش توپخانه ایران

 یک مقام مسئول در ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی دیشب اعلام کرد توپخانه رزمندگان اسلام در پی اخطارهای مکرر قبلی جمهوری اسلامی ایران و نقض مکرر توافق عدم بمباران مناطق مسکونی توسط عراق گلوله باران شهر بصره را آغاز کردند. به گفته این مقام مسئول در هر 30 ثانیه یک گلوله بر روی شهر بصره شلیک می شود.

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام گلوله باران شهر بصره به تلافی حملات ددمنشانه رژیم عراق به مناطق مسکونی ایران به رژیم صدام هشدار داد در صورت ادامه جنایات قبلی خود رزمندگان اسلام ضربات سنگین تری به آنان وارد خواهند کرد. در این اطلاعیه تاکید شده است: رژیم عراق اعلام کرده است که دست به یک ماجراجویی تازه خواهد زد چنانچه رژیم عراق تهدید خود را عملی سازد بی محابا دست به مقابله به مثل خواهیم زد و هدف های حساس و مهمتر از بصره را که اینک در عمق خاک عراق در برد آتش ماست در هم خواهیم کوبید و به جهنی از آتش و ویرانی تبدیل خواهیم کرد.

سرهنگ سهرابی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در همین زمینه تاکید کرد: در صورت ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی عراق به مناطق مسکونی تمام شهرهای عراق را بمباران خواهیم کرد و معتقدیم مقابله تنها راه توقف اینگونه حملات وحشیانه رژیم صدام به مناطق مسکونی است. مهندس میرحسین موسوی نیز امروز در گفت و گو با خبرنگاران به رژیم عراق هشدار داد: ما این قدرت را داریم که به نقاط دوردست عراق ضربات خود را وارد کنیم و صدام مواظب حرکات ضدانسانی خود باشد.(1)

 

تشریح پیشنهادات ایران برای تبادل اسرا

دکتر رجایی خراسانی روز گذشته ضمن شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی پیشنهادات عملی دولت جمهوری اسلامی ایران را به منظور مبادله اسرا را برای خبرنگاران خارجی تشریح کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران آماده است که کلیه اسرای معلول را به طور یک جانبه آزاد کند. همچنین ایران پیشنهاد می کند که طرفین متخاصم کلیه نوجوانانی که در زمان اسارت سن آنها 16 سال یا کمتر بوده است را مبادله کنند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران آماده است که در قبال آزادی آقایان تندگویان، یحیوی و بوشهری تعداد سه تن از اسرای رده بالای عراقی را طبق انتخاب رژیم صدام آزاد کند.(2)

 

تصویب پیشنهاد کروبی برای کمک به انقلابیون لبنان

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که با حضور 184 تن از نمایندگان و به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد بررسی پیشنهادات نمایندگان در خصوص تبصره 7 لایحه بودجه سال 64 کشور ادامه یافت.

در این زمینه پیشنهادی در مورد افزایش سقف اعتبار بند «د» تا مبلغ 3 میلیارد ریال ارائه شد که مورد تصویب قرار نگرفت به موجب بند د به دولت اجازه داده می شود تا مبلغ 3 میلیارد ریال در جهت گسترش فرهنگ حمایت از مستضعفان سایر کشورها به مصرف برساند.

در نشست امروز مجلس شورای اسلامی آقای کروبی طی پیشنهادی خواستار آن شد که یک میلیارد ریال از اعتبار بند د تبصره 7 لایحه بودجه برای گسترش فرهنگ اسلامی و حمایت از مستضعفان لبنان اختصاص یابد. این پیشنهاد پس از توضیحات آقای کروبی مورد تصویب قرار گرفت.(3)

 

اعدام 2 منافق هواپیماربا

دو تن از اعضای فعال و تشکیلاتی گروه تروریستی منافقین به اتهام هواپیماربایی روز گذشته در محوطه زندان اوین اعدام شدند.

روابط عمومی شورای عالی قضائی در رابطه با اعدام این دو تن طی اطلاعیه ای اعلام کرد: موارد اتهامی این دو شامل موارد زیر است عضویت فعال در تشکیلات منافقین، ایجاد درگیری با امت حزب الله، سرقت پاسپورت چند تن از افراد خارجی مقیم ایران، ربودن هواپیمای ایرباس جهت بردن به عراق، حمله به کابین خلبان و نیز مامورین انتظامی که منجر به شهادت یکی از برادران حزب الله و جراحت دو تن از برادران پاسدار گردید.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 25 اسفند 63، ص 2
2. کیهان، 15 اسفند 63، ص 3
3. اطلاعات، 15 اسفند 63، ص 3
4. کیهان، 15 اسفند 63، ص 19

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول