اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان عراق فاش کرد

نقش وابستگان «مسعود بارزانی» در ناامنی‌های کرکوک

یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که برخی از وابستگان رئیس‌ سابق منطقه کردستان عراق نیز پشت پرده ناآرامی‌ها و نارضایتی‌های اخیر در کرکوک هستند.

نقش وابستگان «مسعود بارزانی» در ناامنی‌های کرکوک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاسم محمد جعفر» نماینده پارلمانی از فراکسیون همپیمانی ملی عراق، اعلام کرد که  شماری از وابستگان «مسعود بارزانی» رئیس حزب دمکرات کردستان (پارتی) به دنبال برهم زدن امنیت استان کرکوک هستند.

وی در گفت‌وگو با «الغدپرس» اظهار داشت: طرف‌های کُردی وابسته به بارزانی، با تمام توان به دنبال ایجاد اختلال در امنیت استان کرکوک و سایر مناطق که پیشمرگه از آنها عقب‌نشینی کرده‌اند، هستند. به همین دلیل نیز برخی طرف‌های کُرد با بمب‌گذاری و قطع کابل‌های مخابراتی وبرقی و سرقت آنها، نیروهای امنیتی حاضر در این مناطق را هدف قرار می‌دهند.

جعفر تصریح کرد:  هدف این افراد، القای این تصور است که اوضاع این استان هنگام حضور نیروهای پیشمرگه خیلی بهتر از  زمان ورود نیروهای عراقی به این استان بوده، است.

کرکوک از مناطق موردمناقشه میان اربیل و بغداد است و تا اکتبر گذشته تحت کنترل کردستان بود. بعد از همه‌پرسی جدایی کردستان در سپتامبر 2017 و بالا گرفتن اختلافات بغداد و اربیل، از روز دوشنبه 16 اکتبر 2017 بر اساس دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، ارتش و نیروهای پلیس اتحادیه و مبارزه با تروریسم، وارد استان کرکوک شدند و کنترل استان را بدون درگیری قابل‌ذکری با پیشمرگه، در دست گرفتند.

پس از کرکوک سه منطقه مورد منازعه در استان دیالی و دو منطقه در استان نینوی و برخی مناطق دیگر و همچنین کنترل کامل میادین نفتی تحت کنترل بغداد در آمد.

اکنون در آستانه انتخابات پارلمانی که عراق است در ماه می برگزار شود، این استان  شاهد تشدید ناامنی و نارضایتی مردمی است.بر اساس اطلاعات به دست آمده، هنوز اعضای داعش به شکل گروه‌ها و باندهای کوچک در بسیاری از روستاهای الحویجه و تونل‌هایی که هنوز از سوی نیروهای امنیتی شناسایی نشده‌اند حضور دارند و نیروهای امنیتی و الحشد را به طور مستمر هدف قرار می‌دهند. در کنار بقایای داعش، عناصر گروه‌های تروریستی دیگر نظیر القاعده و پرچم‌های سفید و جدایی‌طلبان نیز حضور دارند و همسو با یکدیگر به دنبال به دست گرفتن کنترل کرکوک هستند. 

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول