اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مانع کشته شدن حسین بن علی های انقلاب شوید

آیت الله جنتی: اگر امروز جلوی حرکت برخی از مدیران و مسئولان گرفته نشود فردا حسین بن علی های این انقلاب به دست کسانی که تا دیروز مثل مار مرده بودند و دم نمی زدند کشته می شوند.

مانع کشته شدن حسین بن علی های انقلاب شوید

رخدادهای 10 اسفند 63

چکیده:

  • هاشمی: اگر صدام و حامیانش از مهلت ما سوء استفاده کنند دست به کاری می زنیم که جبران آن غیر ممکن است.

 

  • نباید تصمیمات اجرائی کشور، هیئت دولت و مدیران در مسیر منافع سرمایه داری باشد.

 

  • آیت الله جنتی: نمی توان ناظر بود که صاحبان اصلی انقلاب بی سر و صدا کنار زده شوند.

 

  • برای اولین بار شهر بیروت برای اقامه نماز جمعه تعطیل شد.

 

هاشمی: نباید تصمیمات اجرائی کشور در مسیر منافع سرمایه داری باشد

نماز عبادی سیاسی این هفته تهران با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: بر اساس اخباری که اخیرا دریافت کرده ایم برژیسنکی به عرب ها گفته است که چرا از ما گلایه می کنید از خودتان  گلایه کنید که جنگ را شروع کردید. با این حرف خود اعتراف می کنید که جنگ را شروع کرده اند شما اگر راست می گوئید اعلام کنید که صدام متجاوز است و اعلام کنید که متجاوزین مثل باند حزب نازی هیتلر باید محاکمه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما مهلت دادیم و می دهیم که شما پی به حقیقت ببرید و اگر روزی بفهمیم که این فرجه ها نتیجه ندارد ما دست به اقداماتی خواهیم زد که دیگر برای شما دیر است. آن آرامشی که بر جبهه ها حاکم است هیچ عاملی غیر از اراده ما دخیل نیست. امام جمعه موقت تهران افزود: ما بر اعصاب خود مسلط هستیم ما ماجراجو و جنگ طلب نیستیم ولی از جنگ افروز و عاملین جنایات بین المللی که موجب ریختن خون های افراد بی گناه می شوند انتقام خواهیم گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از مواضع قطعی که باید در انقلاب گرفته شود نفی حاکمیت سرمایه است. یک نظامی لازم است که حاکمیت سرمایه در آن نباشد. سرمایه دار هست اما سرمایه دار حاکم نیست. تصمیم مجلس تحت تاثیر نظرات سرمایه داری نباید باشد و نباید تصمیمات اجرائی کشور هیئت دولت و مدیران در مسیر منافع سرمایه داری باشد.(1)

 

آیت الله جنتی: باید جلوی حرکت برخی از مدیران و مسئولان گرفته شود

آئین وحدت بخش نماز جمعه قم همزمان با حضور انبوه امت حزب الله و همیشه در صحنه، فضلا، طلاب و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به آفاتی که انقلاب و نیروهای اصیل انقلابی را تهدید می کند اظهار داشت: اگر به آفت هایی که انقلاب را تهدید می کند توجهی نشود در آینده این انقلاب را خواهند خورد و غفلت از این آفت ها یعنی نادیده گرفتن اصل حرکت انقلاب و به هدر دادن همه خون هایی که در این راه ریخته شده است.

آیت الله جنتی افزود: اولین آفت خارج شدن نیروهای اصیل انقلاب از صحنه و در آن صورت فرا رسیدن مرگ انقلاب و نیروهایی که به آن چون فرزند عزیزی می نگرند خواهد بود. نیروهایی که با شیره جانشان در راه بقای انقلاب می کوشند یقین پیدا کنید اگر این از فرزند مادرش جدا شد به دست دایه هایی خواهد افتاد که مرگ و بقای انقلاب برایشان فرقی ندارد.

امام جمعه موقت قم افزود: با این وضعیت نمی توان نشست و ناظر بود که صاحبان اصلی انقلاب که جان و مال خود را فدای انقلاب کرده اند با سر و  صدا و بدون سر و صدا کنار زده شوند. اگر امروز جلوی حرکت برخی از مدیران و مسئولان گرفته نشود فردا حسین بن علی های این انقلاب به دست کسانی که تا دیروز مثل مار مرده بودند و دم نمی زدند کشته می شوند.(2)

 

تعطیل مغازه ها برای اقامه نماز جمعه در بیروت

خبرگزاری جمهوری اسلامی از بیروت گزارش داد برای اولین بار در این شهر مغازه داران و بانک های بیروت به درخواست جوانان حزب الله برای اقامه نماز جمعه بسته شد. بر اساس گزارش اسوشیتدپرس جوانان حزب الله دوشنبه گذشته از مغازه داران خواسته بودند که به هنگام اقامه نماز جمعه مغازه های خود را تعطیل کنند. لبنان کشوری که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند تا کنون روز یکشنبه تعطیل رسمی بوده است اما بانک ها نیز در پی درخواست جوانان مسلمان دیروز جمعه تعطیل بود. خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس نیز با اشاره به این گزارش تلاش کرده است قدرتمند شدن مسلمین لبنان را تنها ناشی از رشد جمعیت آنان قلمداد کند.(3)

منابع:

1. کیهان، 11 اسفند 63، ص 7 و 22
2. اطلاعات، 11 اسفند 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 11 اسفند 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول