اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موافقت شورای امنیت با انتخاب نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن

شورای امنیت سازمان ملل متحد با تعیین «مارتین گریفیتس» به عنوان نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن به جای اسماعیل ولد الشیخ احمد موافقت کرد.

موافقت شورای امنیت با انتخاب نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل موافقت خود را با انتخاب « مارتین گریفیتس» به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن به جای اسماعیل ولد الشیخ احمد اعلام کرده است و گریفتیس جایگزین اسماعیل ولد الشیخ می‎شود.

مارتین گریفیتس سومین نماینده سازمان ملل است که برای کاهش درگیری‎های یمن نقش میانجی‎گر را ایفا می‏‌کند. 

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز گذشته پس از پایان ماموریت اسماعیل ولد الشیخ احمد در یمن به شورای امنیت نامه‎ای ارسال و در آن اعلام کرد که «مارتین گریفیتس» تبعه انگلیسی گزینه جایگزین است.

دبیرکل سازمان ملل اخیرا یک تبعه انگلیسی به نام «مارتین گریفیتس» را به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن به جای «اسماعیل ولد الشیخ» معرفی کرده است.

جایگزینی تبعه انگلیسی به نام «مارتین گریفیتس» قرار است تا پایان ماه فوریه صورت بگیرد.

دولت انگلیس از ابتدای سال 2018، تحرکات خود را با چراغ سبز عربستان سعودی با هدف توقف جنگ علیه یمن و آغاز مذاکرات سیاسی آغاز کرده است.

«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در یمن نیز اخیرا ضمن انتقاد از محاصره عربستان علیه یمن اعلام کرد که برای حل بحران و پایان جنگ، هیچ گزینه‎ای به غیر از مذاکره با انصارالله وجود ندارد.

سفیر انگلیس در یمن که به پایان ماموریتش نزدیک است، اعلام کرد که هیچ گزینه‎ای در یمن به غیر از مذاکره با انصارالله وجود ندارد.

شرکلیف با تاکید بر آمادگی کشورش برای دستیابی به راه‎حل سیاسی بحران یمن افزود: درگیری در یمن با حل و فصل سیاسی پایان خواهد یافت؛ بدین ترتیب که با «حوثی‎ها» مذاکره صورت بگیرد.

وی همچنین محاصره عربستان علیه یمن به بهانه منع ورود سلاح به این کشور را غیر قابل قبول خواند و اعلام کرد که برای مقابله با قاچاق باید اقدام بهتری صورت بگیرد و آن متوقف کردن هر چیزی که وارد یک کشور می‌شود، نیست.

دولت انگلیس تحرکات خود در یمن را در حالی آغاز کرده که خود از فروشندگان عمده سلاح به عربستان در جنگ یمن است.

سفر منطقه‎ای «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به کشورهای ایران، عربستان و عمان قبل از آغاز سال نوی میلادی از جمله تحرکات دیگر انگلیس برای ورود به عرصه سیاسی تحولات یمن است؛ هر چند برخی از تحلیگران، مهمترین هدف انگلیس در سفر جانسون به عربستان را دستیابی به منابع اقتصادی و انعقاد قرارداد فروش سلاح به این کشور عنوان کردند، اما بدون شک علت اصلی سفر جانسون به عمان و ایران مسایل منطقه از جمله تحولات یمن بوده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول