اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن انتخاب شد

دبیرکل سازمان ملل با ارسال نامه‌‏ای به شورای امنیت، «مارتین گریفیتس» تبعه انگلیسی را به عنوان جایگزین اسماعیل ولد الشیخ احمد انتخاب کرد.

نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن انتخاب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز پس از پایان ماموریت اسماعیل ولد الشیخ احمد در یمن به شورای امنیت نامه‎ای ارسال و در آن اعلام کرد که «مارتین گریفیتس» تبعه انگلیسی گزینه جایگزین است.

«آنتونی گوترش» دبیرکل سازمان ملل اخیرا یک تبعه انگلیسی به نام «مارتین گریفیتس» را به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن به جای «اسماعیل ولد الشیخ» معرفی کرده است.

جایگزینی تبعه انگلیسی به نام «مارتین گریفیتس» قرار است تا پایان ماه فوریه این جابجایی صورت بگیرد.

دولت انگلیس از ابتدای سال 2018، تحرکات خود را با چراغ سبز عربستان سعودی با هدف توقف جنگ علیه یمن و آغاز مذاکرات سیاسی آغاز کرده است که در این صورت، انگلیس باید فروش سلاح‎های خود به عربستان را متوقف کند.

دولت انگلیس که از فروشندگان عمده سلاح به عربستان در جنگ یمن است، از اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 تحرکاتی را که به نظر می رسد در راستای پایان جنگ عربستان علیه یمن باشد، آغاز کرده است؛ هر چند فروش سلاح‎های انگلیسی به عربستان برای بمباران مردم یمن و تاسیسات زیربنایی این کشور همچنان ادامه دارد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول