اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطر: اقداماتی بين‌المللی برای رفع محاصره خود انجام داده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به گزارش هیأت فنی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل درباره محاصره قطر، تأکید کرد که دوحه نیز اجرای اقداماتی در سطح مجامع جهانی علیه کشورهای محاصره‌کننده را آغاز کرده است.

قطر: اقداماتی بين‌المللی برای رفع محاصره خود انجام داده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لولوة الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که گزارش هیأت فنی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از یک نهاد بین‌المللی بی‌طرف صادر شده و حاوی نکات مهمی است.

الخاطر اشاره کرد که این گزارش تأکید می‌کند که محاصره قطر خسارت‌های مادی و معنوی زیادی به ملت قطر و اتباع خارجی مقیم این کشور وارد آورده و اقدامات صورت گرفته علیه قطر فراتر از حد و مرز دیپلماتیک بوده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین اظهار داشت که گزارش مذکور کاملا جامع است و اقدامات اقتصادی صورت گرفته علیه قطر را در حد «جنگ اقتصادی» توصیف کرده است.

وی اشاره کرد که کمیته پرداخت خسارت تمامی شکایت‌ها و گزارشات مربوط به خسارت‌های وارده به افراد حقیقی و حقوقی را جمع‌آوری کرده و اقدامات بین‌المللی نیز از طریق وکلا و سازمان‌های بین‌المللی علیه کشورهای محاصره‌کننده قطر صورت گرفته است.

الخاطر بار دیگر بر موضع کشور خود مبنی بر دعوت به گفت‌وگو و حل بحران به وجود آمده تأکید کرد و ایفای نقش کویت به عنوان میانجی برای پایان دادن به این بحران را ستود.

چهار کشور عربی اعم از عربستان، مصر، امارات و بحرین از بیش از ۷ ماه پیش به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کرده و تمامی پروازها به این کشور را به تعلیق درآورده و حتی عربستان گذرگاه «سلوی» به عنوان تنها گذرگاه زمینی قطر را بسته است.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول