ابوالقاسم جامه بزرگ مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه از نظر علمی تمرین یا به اصطلاح مشق شب در تثبیت و تعمیق مطالب آموخته شده، مؤثر است، اظهار داشت: با این وجود، روشی که اکنون در بسیاری از مدارس وجود دارد و مشق شب زیادی برای انجام در منزل به دانشآموز داده میشود بر خلاف استانداردهای آموزشی است.
وی افزود: مدارس باید طوری برنامهریزی کنند که دانشآموز تمارین هر درس را ذیل آن، در مدرسه انجام دهد در غیر این صورت پس از یک روز خستگی ناشی از حضور در مدرسه، تکلیف زیاد در خانه باعث دلزدگی و تنفر دانشآموز از درس و مدرسه میشود.
جامه بزرگ اضافه کرد: روشهای آموزش کنونی دروس در دوره ابتدایی تغییر کردهاند در حالی که والدین دانشآموزان آن دروس را با روش دیگری فراگرفتهاند، تکلیف شب که بخش بزرگی از نظارت آن بر دوش والدین است و حتی گاهی مشق والدین محسوب میشود، باعث میشود دانشآموز وقتی با روشهای متفاوت در حل مسئله مواجه میشود، دچار سردرگمی شود.
مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت مطلق بر انجام مشق شب نباید به والدین محول شود، ادامه داد: برای تعطیلات دانشآموز باید تمارینی لذتبخش و متنوع در نظر گرفت تا ضمن تمرین، دانشآموز از درس دلزده نشود.
انتهای پیام/