اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

معاون بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اعزامی به آفریقا

انعقاد قرارداد مشارکت ایران در ایجاد یک گاوداری صنعتی در اوگاندا

معاون بنیاد مستضعفان گفت: همکاران ما در بنیاد یکشنبه آینده اقدام به انعقاد قرارداد نهایی مشارکت در ایجاد یک گاوداری صنعتی با فناوری و گاو هلشتاین ایرانی در اوگاندا خواهند کرد.

انعقاد قرارداد مشارکت ایران در ایجاد یک گاوداری صنعتی در اوگاندا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر در سفر محمدجواد ظریف به این سه کشور، خسرو مختاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اعزامی به تشریح توافقات صورت گرفته در این سفر پرداخت و گفت: سفر ما در جهت توسعه صادرات و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و در راستای افزایش ظرفیت‌های تولید و حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: به همین دلیل در بازدید از سه کشور آفریقایی زمینه‌های توسعه همکاری با شرکت‌های ایرانی همراه در این سفر بررسی شد و بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم مشارکت‌های فراسرزمینی برای سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی را با هم دنبال کنیم.

مختاری با بیان اینکه صادرات، ویژگی‌ها و ساختار ویژه‌ای را نیاز دارد که برای هر شرکت به تنهایی میسر نیست، افزود: یکی از دستاوردهای خوب این سفر، آشنایی با شرکت‌های علاقه‌مند، دانش بنیان و توانمند بود.

مختاری افزود: همکاران ما یکشنبه آینده در اوگاندا اقدام به انعقاد قرارداد نهایی مشارکت در ایجاد یک گاوداری صنعتی با فناوری و گاو هلشتاین ایرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات بانکی خاطرنشان کرد: مشکلات بانکی یک واقعیت است اما همه کارها را نمی‌توان موکول به حل این مشکلات کرد، به این دلیل که ما نیازهایی در کشور داریم که عملا واردات آنها از طریق صادراتمان پایاپای می‌شود و نیازی به سیستم بانکی ندارد. ممکن است این کار، زمان بر باشد، اما وقتی عملیاتی شد، بسیار پایدار است.

معاون بنیاد مستضعفان ادامه داد: دکترین سرمایه‌گذاری و توسعه سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی هم یک سویه نیست، بلکه توسعه متقابل کشورها است. به همین دلیل علاقه‌مندی زیادی برای ایجاد فرصت برای شرکت‌های ایرانی را در این سفر شاهد بودیم و استقبال خوبی به عمل آمد.

به گفته مختاری این مستلزم آن است که هماهنگی‌های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم با تصمیمات فرابخشی که کلیه ارکان اقتصادی در داخل کشور از بحث صادرات می‌کنند، شرکت‌های ایرانی ظهور موفقی داشته باشند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در هفته‌ای که گذشت در سفر به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر ضمن رایزنی با مقامات این کشورها مجمع تجاری ایران با این سه کشور را با حضور تجار و بازرگانان ایران و این سه کشور و همچنین به همراه وزرای خارجه سه کشور یاد شده افتتاح کرد. علاوه بر این سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی نیز در این سفر برگزار و بیانیه‌ای نیز به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

این تور آفریقایی سومین تور آفریقایی ظریف در چهار سال گذشته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول