اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

رئیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اعزامی به آفریقا بیان کرد

توافق برای انعقاد تفاهمنامه همکاری بین جهاد دانشگاهی با طرف اوگاندایی در زمینه انتقال فناوری

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به توافقات حاصله در سفر آفریقایی ظریف از توافق برای انعقاد تفاهمنامه‌ همکاری بین جهاد دانشگاهی و طرف اوگاندایی در زمینه انتقال فناوری و همچنین انعقاد قراردادی در زمینه سرطان پستان خبر داد.

توافق برای انعقاد تفاهمنامه همکاری بین جهاد دانشگاهی با طرف اوگاندایی در زمینه انتقال فناوری

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به سه کشور آفریقایی، حمیدرضا طبیبی رئیس جهاد دانشگاهی که در سفر وزیر خارجه کشورمان به آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر حضور داشت در پایان این سفر و در جمع خبرنگاران اعزامی به تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیقات کاربردی، تولید و تجاری سازی فناوری فعالیت دارد و در این زمینه هم در حوزه‌های فنی، مهندسی، پزشکی و کشاورزی توفیقات خوبی را به دست آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های این مرکز آموزشی و مهارت آفرینی است، از وزیر امور خارجه برای همراهی هیات عالیرتبه اقتصادی، تجاری، علمی و پژوهشی در این سفر قدردانی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در نشست‌ها در آفریقای جنوبی با چهار شرکت مذاکره کرد که هر کدام از آنها ابراز علاقه  کردند تا در حوزه انتقال فناوری و کاربرد آن، نمایندگی جهاد دانشگاهی در آفریقای جنوبی را داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در اوگاندا این فرصت حاصل شد که توانمندی‌های این مرکز را تشریح کنیم.

طبیبی همچنین گفت: در این سفر قرار شد جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات صنعتی اوگاندا متن تفاهم همکاری در زمینه انتقال فناوری و همکاری‌های متقابل را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی از رئیس مرکز تحقیقات صنعتی اوگاندا دعوت کرد ضمن سفر به ایران از فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی بازدید کند.

طبیبی یادآور شد: می‌توانیم در زمینه فعالیت‌های صنعتی و فناوری با اوگاندا همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این سفر با دو نفر از محققان انستیتو سرطان شناسی اوگاندا دیدار و گفت‌وگو شد، عنوان کرد: آنها از همکاری با جهاد دانشگاهی بسیار استقبال کردند.

طبیبی با اشاره به توانمندی‌های کشور در زمینه سرطان پستان، از توافق صورت گرفته با اوگاندا برای انعقاد تفاهمنامه همکاری در این خصوص خبر داد.

وی همچنین به علاقه‌مندی یکی از دانشگاه‌های اوگاندا برای همکاری با جهاد دانشگاهی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا و انجام تحقیقات اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی اوگاندا خواستار مذاکره با جهاد دانشگاهی بودند که فرصت گفت‌و‌گو با آنها نبود و قرار شد زمینه‌های همکاری را اعلام کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره توافقات حاصله در سفر به نیجر نیز بیان کرد: سه دانشگاه و موسسه خصوصی و دو شرکت نسبت به فعالیت‌های پژوهشی و علمی و مهارت آموزی جهاد دانشگاهی ابراز علاقه کردند.

طبیبی ادامه داد: یک شرکت نیجری نیز ابراز علاقه کرد که نمایندگی جهاد دانشگاهی در نیجر را در حوزه‌های مختلف داشته باشد که قرار شد این ارتباطات ادامه یابد و عهده‌دار نمایندگی این مرکز شوند.

وی این سفر را بسیار خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده زمینه خوبی برای برگزاری آموزش‌های مهارتی، دوره‌های متقابل ارشد و دکترا و فروش فناوری‌ها در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، صنعت برق، کشاورزی و انتقال فناوری داشته باشیم.

به گفته وی دولت هم باید از حضور مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در قاره آفریقا حمایت به عمل آورد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در هفته‌ای که گذشت در سفر به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر ضمن رایزنی با مقامات این کشورها مجمع تجاری ایران با این سه کشور را با حضور تجار و بازرگانان ایران و این سه کشور و همچنین به همراه وزرای خارجه سه کشور یاد شده افتتاح کرد. علاوه بر این سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی نیز در این سفر برگزار و بیانیه‌ای نیز به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

این تور آفریقایی سومین تور آفریقایی ظریف در چهار سال گذشته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول