اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

استقرار نظامیان ترکیه در نزدیکی «عفرین» سوریه

منابع خبری اعلام کردند نیروهای نظامی ترکیه در نزدیکی منطقه عفرین که تحت کنترل کردها است، مستقر شده و با تروریستهای «نورالدین الزنکی» نیز در این زمینه به توافقی دست یافته‌اند.

استقرار نظامیان ترکیه در نزدیکی «عفرین» سوریه

به گزارش گره بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته اعلام کرد که عملیات نظامی که نیروهای این کشور در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه انجام داده اند، تا حد زیادی کامل شده است.

اردوغان در سخنرانی خود در جمع فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه تأکید کرد که عملیات نیروهای این کشور در خصوص منطقه «عفرین» به پایان نرسیده است.

عفرین در استان حلب سوریه یکی از مناطقی است که یگانهای مدافع خق کُرد بر این منطقه سیطره دارند.

خبرگزاری بی بی سی امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای تُرک صبح امروز خود را به نزدیکی منطقه عفرین رسانده اند.

منابع خبری کُرد نیز خبر دادند که یگانهای مدافع خلق یک خودروی نظامی ارتش ترکیه را در مرزهای این کشور با سوریه منهدم کرده اند.

در خصوص استقرار نیروهای تُرک در شمال سوریه که گفته میشود برای مقابله با کُردهای سوریه است، «عبد السلام عبد الرزاق» سخنگوی رسمی گروه تروریستی «نور الدین الزنکی» اعلام کرد که این گروه با نیروهای ترکیه ای برای تشکیل مراکز نظارتی و بازرسی در ریف غربی حلب به توافق رسیده اند.

عبدالرزاق تأکید کرد که نیروهای شناسایی ترکیه چندی پیش از این منطقه به صورت میدانی دیدن کرده و مواضعی که قصد دارند در آن متمرکز شوند، مشخص شده است.

وی تصریح کرد که سه نقطه نظامی در جبهه هایی برای نیروهای تُرک در نظر گرفته خواهد شد که در مناطق تحت سیطره نورالدین الزنکی قرار دارد تا بتوانند با یگانهای مدافع خلق کُرد مقابله کنند.

به گفته این تروریست، ترکیه قصد دارد در مرحله بعد بر تعداد پایگاههای خود در این مناطق بیافزاید.

«حذیفه الطاهر» از سرکرده‌های نظامی ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» روز گذشته اعلام کرد که 80 سرباز ترکیه از روستای مرزی «کفرلوسین» واقع در ریف ادلب وارد سوریه شده‌اند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول