اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر سوری: دمشق حکومت غیر مرکزی را نمی‌پذیرد

وزیر اطلاع رسانی سوریه می‌گوید که اظهارات مبنی بر تشکیل فدرالیسم یا کنفدرالیسم در این کشور هیچ معنایی ندارد و ترکیه و آمریکا نیز با اقدامات خود تجاوز آشکاری به این کشور کرده‌اند.

وزیر سوری: دمشق حکومت غیر مرکزی را نمی‌پذیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رامز الترجمان» وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهاراتی را درباره اقدامات اخیر کُردهای این کشور و مداخلات آمریکا و ترکیه مطرح کرد.

الترجمان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «نقطه مهمی که همه باید بدانند این است که همه چیز در زیر قانون اساسی، ملی گرایی و پرچم سوریه قابل بررسی و توافق است. لذا شرق و غراب فرات نامهایی هستند که پیشتر آن را نشنیده بودیم  و هرگز آن را به رسمیت نمیشناسیم».

وی با بیان این مطلب افزود: «برخی فکر می کنند که مصالحه یا مناطق کاهش تنش عبارتست از توجیه یا سر آغاز یا عنوانی که برخی سعی دارند آن را فدرالیسم یا کنفدرالیسم یا خودمختاری یا امثال آن بنامند. این اظهارات هیچ ارتباطی به حکومت سوریه ندارد».

این مسئول سوری در واکنش به اظهارات نیروهای دموکراتیک سوریه که گفته بودند آینده رقه را ساکنان آن و در چارچوب یک حکومت غیر مرکزی تعیین خواهند کرد گفت: «امکان ندارد [حکومت] غیر مرکزی یا چیز دیگری وجود داشته باشد... دمشق است که هدایت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری عربی سوریه را بر عهده دارد».

الترجمان ادامه داد: «اگر در آینده تصمیم گرفته شود که آینده جدیدی برای سوریه رقم بخورد، مردم سوریه درباره آن سخن خواهند گفت نه آمریکاییها و نه هیچ حکومت دیگری».

وی تصریح کرد که ورود نیروهای نظامی ترکیه به شهر ادلب و حضور نظامی آمریکا در «التنف» و برخی از مناطق مرزی سوریه «تجاوز آشکار» است و دولت سوریه حق دارد که پاسخ درخوری به آن بدهد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در پایان خاطر نشان کرد، ورود یگانهای ترکیه ای به ادلب در خارج از چارچوب توافق آستانه بود و حکومت سوریه از آن اطلاعی نداشت، ولی «ما به شیوه کار روسیه در مدیریت مناطق کاهش تنش اطمینان داریم».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول