اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هلاکت افسر اطلاعاتی اسرائیل

انقلابیون مسلمان لبنانی روز پنج شنبه اعلام کردند رزمندگان این جبهه در پاسخ به کشتار مسلمانان در روستای سحمور توسط اشغالگران صهیونیست یکی از افسران سازمان اطلاعاتی ارتش اشغالگر را به هلاکت رساندند.

هلاکت افسر اطلاعاتی اسرائیل

رخدادهای 6 مهر 63

چکیده:

  • هاشمی: هدف انقلاب این است که دست استثمارگران، زالوها و محتکران را از منابع عمومی قطع کند.

 

  • آیت الله مشکینی: ما به دنیا اعلام می کنیم صدام باید محاکمه شود.

 

  • عامل قتل عام روستای سهمور در جنوب لبنان توسط انقلابیون مسلمان اعدام شد.

 

هاشمی: از تشویق به فعالیت بخش خصوصی نباید سوء استفاده شود

نماز جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با شرکت برادران و خواهران نمازگزار به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آقای هاشمی با اشاره به موضوع خصوصی کردن اقتصاد گفت: از تشویق به فعالیت بخش خصوصی نباید سوء استفاده شود و افرادی بگویند جمهوری اسلامی رفت به همان خط شاهنشاهی و دوقطبی کردن مردم، و باز هم سرمایه دارها و پولدارها و صاحبان امتیاز جلو می افتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست دولت از مدت ها به این طرف است که بخش خصوصی را هر چه بیشتر در کشور فعالتر بکند که در میدان باشند. این کار دو مشکل اساسی دارد که باید حل شود یکی این که در شرایط جنگی که وحشت روانی بر مردم حاکم است که مبادا کمبود بشود و حس انبار کردن و احتکار در دوران جنگ قوی است مبادا کنترل از دست دولت در رود و یک فساد غیر قابل اصلاحی بوجود بیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل دوم این است که این انقلاب حتما هدفش این است که دست آن انحصارگرها و زالوها و محتکرها و آدمهایی که به حق خودشان قانع نیستند و می خواهند مردم را استثمار بکنند کوتاه کند. دست آنها هم باید از منابع عمومی کوتاه باشد. باید به شدت با فعال شدن بخش خصوصی مراقب این دو مشکل باشیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: این تهمت به نظام جمهوری اسلامی زده می شود که اینجا کسی امنیت اقتصادی ندارد. چنین چیزی نیست نظام جمهوری اسلامی روی خط صحیح حرکت می کند و بنا ندارد به گردن کلفت ها باج بدهد و بنا هم ندارد حق ضعفا را اجازه بدهد ضایع شود و بنا هم ندارد اگر کسی مال مشروعی داشت از او بگیرد.(1)

 

آیت الله مشکینی: صلح تحمیلی معنایش جنایت و خیانت است

در اخرین روز از هفته جنگ و در آستانه ماه محرم نماز جمعه این هفته شهر خون و  قیام با حضور یکپارچه مردم و نیروهای مسلح ارتش و سپاه و ژاندارمری در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: ملت اسلامی ما در دفاع مقدس خود در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی مصمم و مستحکم ایستاده و به دفاع مقدسش در برابر تجاوزات رژیم بعثی عراق تا پیروزی نهایی ادامه می دهد.

آیت الله مشکینی افزود: امروز کسانی که دم از صلح می زنند چرا رژیم حاکم بر بغداد را به پای میز محاکمه نمی آورند و از او دلیل تجاوزش به حریم جمهوری اسلامی را نمی پرسند آنها خواهان صلح نیستند بلکه با مطرح ساختن صلح تحمیلی می خواهند دشمن زخم خورده مجال یابد و با قدرت بیشتری بتواند به تجاوزاتش ادامه دهد و این چنین صلح تحمیلی که آنها از آن سخن به میان می آورند معنایش جنایت و خیانت است.

امام جمعه قم تاکید کرد: ما به دنیا اعلام می کنیم که صدام باید محاکمه شود به کیفرش برسد و خواسته های به حق جمهوری اسلامی نیز باید عملی گردد.(2)

 

هلاکت افسر اطلاعاتی اسرائیل

انقلابیون مسلمان لبنانی روز پنج شنبه اعلام کردند رزمندگان این جبهه در پاسخ به کشتار مسلمانان در روستای سحمور توسط اشغالگران صهیونیست یکی از افسران سازمان اطلاعاتی ارتش اشغالگر را به هلاکت رساندند.

این افسر رژیم صهیونیستی فرمانده سرویس های اطلاعاتی این رژیم در غرب بقاع و در مرکز لبنان بود. به گزارش واحد مرکزی خبر در بیانیه ای که در این خصوص انتشار یافته است آمده است: این افسر ارشد صهیونیست سرتیپ ابوتور لقب داشت و مسئول کشتار شهرک لبنانی سحمور بود که طی آن 13 نفر کشته و 22 تن زخمی شدند.

از سوی دیگر انقلابیون مسلمان لبنانی اعلام کردند در طول یک ماه اخیر 55 عملیات مسلحانه بر ضد رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی جنوب لبنان انجام داده اند و در این عملیات ها 50 سرباز صهیونیست 20 تن از مزدوران ارتش لحد به هلاکت رسیده یا مجروح شده اند و حداقل 13 خودروی نظامی دشمن نیز منهدم شده است.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 7 مهر 63، ص 18 و 19
2. جمهوری اسلامی، 7 مهر 63، ص 4
3. اطلاعات، 7 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول