اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

با حضور 13 نامزد

رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان کلید خورد

کمسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور با حضور 13 نامزد خبر داد.

رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان کلید خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری قرقیزستان به طور رسمی از امروز آغاز شد. در این انتخابات 13 کاندیدا از 59 نفر نامزد مورد تأیید کمیسیون مرکزی انتخاباتی این کشور شدند.

بر اساس گزارش کمسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان، «تمیر ساریف»، «عمربیک بابان اف»، «سورونبای جین بیک اف»، «عظیم بیک  نظراف»، «باکیت تارابایف»، «اداحان مادوماراف»، «ارنیس زارلیکاف»، «قمچی بیک تاشی‌اف»، «تالاتبک ماصادق‌اف»، «اولوکبک کاچکاراف»، «تاکتاآیم اومتالی‌اوا»، «ارسلان بیک مالی‌اف»، «ارستانبک عبدیلدایف» افراد تائید شده در این دوره انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان هستند.

همچنین 5 نامزد انتخابات ریاست جمهوری از جمله سارانبای جین بیک اف، ارستانبک عبدیلدایف، تالاتبک ماصادقاف، تاکتاآیم اومتالی‌اوا و ارسلان بیک مالی‌اف تفاهم نامه در جهت پیشبرد مبارزات انتخاباتی صادق را به امضا رساندند.

«نورجان شایلدابیک اوا»، دبیر کمیسیون مرکزی انتخاباتی با اشاره به اهمیت این تفاهم نامه، اظهار داشت: بر اساس این سند کاندیدها برای پیش برد فرایند انتخاباتی بر اساس قانون مسئولیت می‌پذیرند. آن‌ها موظف می‌شوند تا طرفدارانشان به اقدامات غیر قانونی در این فرایند دست نزنند و در مبارزه با چنین اقدامات به نهادهای اجرای قانون کمک کنند.

شایلدابیک اوا با اشاره به محتوای این توافق نامه، تأکید داشت: بر اساس این سند کاندیدها برای داشتن رفتار محترمانه نسبت به هم‌دیگر، منتشر نکردن نوشتارهای دروغی که اعتبار و کرامت نامزدها را تحت تأثیر می‌گذارند، تعهد دادند.

وی با اشاره به اهمیت این سند، ادامه داد: به نظرم چنین توافق نامه ای از محدودیت‌‎های قانونی مهم‌تر است و نشان خواهد داشت چه قدر نامزدهای ما به پاینده به تعهدات خود هستند. اگر دیگر نامزدها هم برای پیوستن به این توافق نامه علاقمند بودند، می‌توانند این کار را انجام بدهند.

انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان 15 اکتبر سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول