اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس سیاسی قرقیز مطرح کرد

احتمال شکست حزب «آتامبایف» در انتخابات قرقیزستان با ائتلاف 4 سیاستمدار مطرح

کارشناس سیاسی قرقیز با اشاره به ائتلاف 4 سیاستمدار مطرح در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان گفت: این گام بسیار هوشمندانه بود زیرا این سیاستمداران برای پیروزی در انتخابات تقریباً هیچ شانسی نداشتند.

احتمال شکست حزب «آتامبایف» در انتخابات قرقیزستان با ائتلاف 4 سیاستمدار مطرح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «مارس ساری‌اف» کارشناس سیاسی قرقیز با اشاره به ائتلاف «اداحان مادوماراف»، «احمدبک کلدی بیک اف»،«قمچی‌بیک تاشی‌اف» و «باکیت تارابایف» در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان اظهار داشت: این گام بسیار هوشیارانه بود زیرا این سیاستمداران برای پیروزی در انتخابات تقریبا هیچ شانسی نداشتند.

وی ادامه داد: مبارزه اصلی این انتخابات بین «سورنبای جین بیک اف» نخست وزیر فعلی  و «عمربیگ بابان‌اف» نماینده فعلی پارلمان و نخست وزیر سابق صورت می‌گیرد.

این کارشناس سیاسی افزود: این 4 سیاستمدار اعلام کردند که از نامزد واحدی حمایت نخواهند کرد اما اگر این سیاستمداران با بابان‌اف توافق کنند موقعیت حزب «سوسیال دموکرات» را تحت تأثیر قرار می‌دهند و اوضاع سیاسی می‌تواند دچار تغییرات جدی شود.

ساری‌اف تصریح کرد: مسئله اینکه این ائتلاف از کدام یکی از نامزدهای شمالی حمایت می‌کند، به نظر می‌رسد حمایت از بابان‌اف سود بیشتری برای این ائتلاف دارد زیرا این اقدام سوسیال دموکرات‌ها را به طور کامل شکست می‌دهد.

«باختیار ارکیم‌بایف» دیگر کارشناس سیاسی در این‌باره گفت: این اقدام برای جلوگیری از روی کار آمدن «الماس‌بیگ آتامبایف» دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد این ائتلاف مادوماراف را به عنوان نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کند البته وی برای پیروزی در انتخابات شانس چندانی ندارد.

رهبران احزاب سیاسی معروف در قرقیزستان مانند «وطن – وطن‌پرستی»، «قرقیزستان واحد» و «توسعه -پیشرفت» روز گذشته توافق‍نامه ایجاد ائتلاف و راه اندازی حزب سیاسی واحدی را برای حمایت از  یک نامزد امضا کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول