اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هلاکت ده ها صهیونیست در جنوب لبنان

در یکی از این عملیات ها که در منطقه مرجعیون اتفاق افتاد میزان تلفات صهیونیست ها به حدی بالا بود که سه فروند هلیکوپتر نظامی کشته و زخمی ها را از محل حادثه به فلسطین اشغالی انتقال داد.

هلاکت ده ها صهیونیست در جنوب لبنان

رخدادهای 10 شهریور 63

چکیده:

  • مسافران هواپیما ربوده شده ایرانی خواستار بازگشت به کشور شدند.

 

  • وزارت امورخارجه بهره برداری تبلیغاتی رژیم عراق از سرنشینان هواپیمای ربوده شده را محکوم کرد.

 

  • آیت الله منتظری در دیدار با مهندس موسوی: در مسائل مربوط به انقلاب و کشور نباید گرفتار هیچ گونه ملاحظه ای شد.

 

  • ده ها تن از سربازان رژیم صهیونیستی بر اثر حملات انقلابیون به هلاکت رسیدند.

 

ممانعت عراق از بازگشت هواپیمای ربوده شده ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد مسافران هواپیمای ربوده شده ایرانی که به عراق برده شده است همچنان در این کشور به سر می برند و در انتظار بازگشت به وطن خود هستند. عراق اعلام کرده است که این مسافران آزادند که در این کشور بمانند یا به هر جایی که می خواهند بروند مسافران این هواپیما به خبرگزاری رویترز گفتند که همه مایلند به ایران بازگردند و عده ای هم گفتند امیدوارند پس از خاتمه جنگ مجددا به عراق بازگردند. بر اساس آخرین گزارش ها ایرباس ایرانی که سه روز پیش در یک راهزنی هوایی توسط جنگنده های عراقی ربوده شده و به بغداد برده شده همچنان در محاصره ماموران امنیتی رژیم بعثی قرار دارد و این رژیم تا کنون از تحویل هواپیما و بازگرداندن مسافران آن خودداری می کند.

رژیم عراق در یک اقدام تبلیغاتی مسافران هواپیمای ربوده شده را به شهر کربلا برده و در همین حال تبلیغات وسیعی را به نفع خود آغاز کرده است. رسانه های عراقی نیز اقدامات تبلیغی رژیم صدام را بدون اشاره به اسارت این 206 نفر مسافر و خدمه هواپیما پوشش می دهند به گفته این رسانه ها رژیم بعثی در سفر کربلا به هریک از مسافرین یک قرآن نیز هدیه داده است و این در حالی است که خواسته اصلی آنها را نادیده می گیرد.(1)

 

بیانیه وزارت خارجه در مورد هواپیمای ربوده شده ایران

به دنبال عدم تحویل مسافرین ربوده شده ایرباس وزرات امور خارجه کشور ما بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ایرباس ایرانی که در مسیر تهران-شیراز با همکاری رژیم بعثی ربوده شده علی رغم تسلیم هواپیماربایان و تخلیه کامل مسافرین همچنان در عراق نگهداری می شود و دولت بعثی نیز از برگرداندن آن خودداری می کند. و در این میان نیز سازمان های بین المللی مسئولیت خود را در این ارتباط به انجام نرسانده و از محکوم کردن این جنایت خودداری می کنند.(2)

 

دیدار نخست وزیر با آیت الله منتظری

مهندس میر حسین موسوی که به مناسبت هفته دولت به قم سفر کرده بود با آیت الله منتظری دیدار کرد. در این دیدار آقای موسوی با اشاره به سخنان اخیر آیت الله منتظری در مورد مشکلات اداری گفت: ما با تمام وجود احساس می کنیم که سیستم اداری موجود احتیاج به یک تحول اساسی در جهت انقلاب دارد.

آیت الله منتظری نیز در این دیدار گفت: اینجانب در جریان مشکلاتی که مطرح شد می باشم و تاکید می کنم که باید در برابر مشکلات موجود مقاومت کنیم تا ان شالله بزودی حل شود. انسان در مسائل مربوط به انقلاب و کشور نباید گرفتار هیچ گونه ملاحظاتی بشود.

آیت الله منتظری افزود: باید با قاطعیت و صراحت عمل کرد و در تمام مراحل چه در انتخاب افراد برای مسئولیت ها و یا تنظیم برنامه ها و طرح ها فقط مصلحت انقلاب و کشور و رضای خداوند متعال را حساب کند.

آیت الله منتظری در مورد انتقاد از مشکلات نیز گفت: هیچ کس مخالف انتقاد سازنده که همراه با راه حل نیز باشد نیست و اصولا باید راه انتقاد صحیح و منطقی باز باشد ولی نباید کسی از این معنی سوء استفاده کند و موجب تضعیف دولت و دستگاه های اجرایی و یا سایر نهادهای کشور گردد.(3)

 

هلاکت ده ها صهیونیست در جنوب لبنان

واحد مرکزی خبر از بیروت گزارش داد ده ها تن از نیروهای رژیم اشغالگر قدس در جریان عملیات های هماهنگ شده انقلابیون مسلمان لبنانی به هلاکت رسیدند. در یکی از این عملیات ها که در منطقه مرجعیون اتفاق افتاد میزان تلفات صهیونیست ها به حدی بالا بود که سه فروند هلیکوپتر نظامی کشته و زخمی ها را از محل حادثه به فلسطین اشغالی انتقال داد و همزمان هواپیماهای شناسایی دشمن نیز در آسمان منطقه به پرواز درآمدند. همچنین آخرین اطلاعات رسیده از شمال لبنان حاکیست اوضاع در شهر طرابلس همچنان بحرانی است و شب گذشته نیز نبرد خونینی میان شبه نظامیان رقیب درگرفت. طی روز های گذشته در اثر درگیری ها در این شهر صدها نفر کشته و زخمی شده اند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 10 شهریور 63، ص 10
2. کیهان، 10 شهریور 63، ص 3
3. کیهان، 10 شهریور 63، ص 2
4. اطلاعات، 10 شهریور 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول