اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شکایت لبنان از اسرائیل به سازمان ملل

کابینه رشید کرامی تصمیم گرفت نسبت به اقدامات اخیر رژیم صیونیستی در مسدود کردن گذرگاه های جنوب به سازمان ملل شکایت کند.

شکایت لبنان از اسرائیل به سازمان ملل

رخدادهای 1 شهریور 63

چکیده:

  • مزدوران استکبار جهانی با انفجار بمب در میدان راه آهن موجب شهادت 15 تن و مجروح شدن صدها بی گناه شد.

 

  • انفجار در شلوغ ترین ساعات صبح و در کنار یک دکه آبمیوه فروشی رخ داد.

 

  • آیت الله خامنه ای: از نظر ما تنها مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق مرکزی برای مبارزه با رژیم متجاوز عراق به شمار می رود.

 

  • موسوی: حاکمیت سیاسی دولت و پیشبرد اهداف آن بدون هماهنگی قوه قضائیه ممکن نیست.

 

  • انقلابیون مسلمان در 5 حمله موفق شدندگروه زیادی از نفرات ارتش صهیونیستی را کشته و زخمی کنند.

 

انفنجار تروریستی در میدان راه آهن تهران

بر اثر یک انفجار مهیب که توسط عوامل استکبار جهانی صبح امروز در کنار یک دکه آب میوه گیری در نبش میدان راه آهن (شوش غربی) رخ داد چند دستگاه اتومبیل عبوری بر اثر موج انفجار در میان شعله های آتش سوختند؛ تعدادی از ساختمان ها و مغازه های اطراف نیز تا شعاع 300 متری آسیب دیده و تعدادی نیز منهدم شدند.

در این انفجار بر اساس گزارش ها تاکنون 15 نفر شهید و 700 نفر نیز مجروح شده اند از سرنوشت رانندگان و سرنشینان 10 اتومبیل متلاشی شده بر اثر موج انفجار نیز گزارش دقیقی مخابره نشده است. تعداد 200 نفر از مجروحین به بیمارستان راه آهن، 40 نفر به بیمارستان سینا، 300 نفر به بیمارستان بهارلو و تعدادی نیز به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافتند. بر اساس این گزارش انفجار این بمب قوی در شلوغ ترین ساعات صبح اتفاق افتاد که میدان راه آهن و خیابان های اطراف مملو از جمعیت بود.(1)

 

رئیس جمهور: با وجود صدام صلح در منطقه غیر عملی است

شورای مرکزی مجلس اعلامی انقلاب اسلامی عراق عصر دیروز در حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که 2 ساعت به طول انجامید ابتدا حجت الاسلام سید محمود هاشمی رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی و سپس حجت الاسلام حکیم سخنگوی این مجلس گزارشی از وضعیت کنونی مجلس اعلا را به استحضار رئیس شورای عالی دفاع رساندند.

آیت الله خامنه ای در این نشست ضمن تاکید بر این که از نظر جمهوری اسلامی ایران تنها مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نقطه محوری و مرکزی مبارزه با رژیم متجاوز عراق به شمار می رود گفت: همه تلاش هایی که در جهت خدمت به مردم عراق در ایران صورت می گیرد باید در درون این مجلس که محور همه تلاش هاست انجام پذیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مواضع ما از سه سال پیش و با شروع جنگ تحمیلی تاکنون هیچ تغییری نکرده و تنها امروز آشکارتر و با پختگی سیاسی بیشرتی می توانیم آن را در محافل جهانی  بیان کنیم ما توانسته ایم به طور قاطع در محافل سیاسی جهان جا بیندازیم که با وجود صدام در منطقه آرزوی صلح آرزویی غیر عملی است.(2)

 

معارفه دکتر حبیبی به عنوان وزیر دادگستری

مراسم معارفه آقای دکتر حسن حبیبی وزیر دادگستری دیروز با حضور رئیس دیوان عالی کشور، نخست وزیر، اعضای شورای عالی قضایی و جمعی از مقامات قضایی کشور در محل شورای عالی قضایی برگزار شد.

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور در این مراسم بر لزوم همکاری بیشتر بین قوه قضائیه و مجریه تاکید کرد و ثبات نظام را نتیجه همکاری های بین سه قوه دانست.

آقای موسوی نخست وزیر نیز در این مراسم گفت: برای پایداری نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب همکاری بین دو قوه مجریه و قضائیه ضروری است. نخست وزیر با تاکید بر این که  حاکمیت سیاسی دولت و پیشبرد اهداف آن بدون هماهنگی قوه قضائیه ممکن نیست گفت: هرجا قاطعیتی از قوه قضائیه دیده شده پشتیبانی قوه مجریه را به همراه داشته است.(3)

 

شکایت لبنان از اسرائیل به سازمان ملل

همزمان با ادامه اقدامات امنیتی صهیونیست ها و انسداد گذرگاه های جنوب در 48 ساعت گذشته انقلابیون مسلمان در 5 حمله موفق در جنوب لبنان گروه زیادی از نفرات ارتش صهیونیستی را کشته و  زخمی کردند.

 در این عملیات ها مواضع و گشتی های اشغالگران صهیونیستی در صور، جبشیت و صیدا با سلاح های سبک و نیمه سنگین مورد هدف قرار گرفت. از سوی دیگر کابینه رشید کرامی تصمیم گرفت نسبت به اقدامات اخیر رژیم صیونیستی در مسدود کردن گذرگاه های جنوب به سازمان ملل شکایت کند. خبرهای رسیده از شمال لبنان نیز حکایت از این دارد که آتش بس بین طرف های متخاصم بعد از 19 ساعت دوباره نقض شد و در درگیریهای خونین  یک روز گذشته بیش از 150 نفر کشته و زخمی شده اند.(4)

منابع:

1. کیهان، 1 شهریور 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 1 شهریور 63، ص 16
3. جمهوری اسلامی، 1 شهریور 63، ص 16
4. اطلاعات، 1 شهریور 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول