اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ماجرای دزدی هوایی در خطوط هوایی ایران

یک فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران با 195 مسافر و 11 خدمه توسط تعداد نامعلومی هواپیماربا در آسمان کویت ربوده شده است. هواپیماربایان خواستار فرود در فرودگاه کویت به منظور سوخت گیری شده اند.

ماجرای دزدی هوایی در خطوط هوایی ایران

رخدادهای 6 شهریور 63

چکیده:

  • هواپیمای مسافربری ایران با  195 مسافر صبح امروز در مسیر دوبی شیراز ربوده شد.

 

  • آیت الله خامنه ای: خودکفایی علمی بالاتر از خودکفایی دارویی است.

 

  • موسوی: به هر نحو که شده باید وابستگی ها را قطع کنیم.

 

  • وزارت کشور رژیم عراق کلیه شناسنامه ها و گذرنامه های افراد بالاتر از 15 سال را جمع آوری کرد.

 

دزدی هوایی در خطوط هوایی ایران

یک فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران امروز در مسیر دوبی شیراز ربوده شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از کویت گزارش داد اطلاعات اولیه حاکیست این هواپیما 195 مسافر و 11 خدمه دارد و توسط تعداد نامعلومی هواپیماربا در آسمان کویت ربوده شده است. هواپیماربایان خواستار فرود در فرودگاه کویت به منظور سوخت گیری شده اند. آسوشیتدپرس نیز گزارش داد هواپیمای ربوده شده ایرانی دو بار فرودگاه کویت را دور زده و سعی کرده بر زمین بنشیند که مقامات کویتی اجازه این کار را ندادند. و به همین منظور فرودگاه کویت به مدت یک ساعت بر روی پروازها بسته شد. آخرین گزارش ها حاکیست هواپیمای ربوده شده ایران در فرودگاهی در نزدیکی بغداد بر زمین نشسته است. خبرگزاری های کویت و عربستان نیز این خبر را تائید کرده اند.(1)

 

آیت الله خامنه ای: خودکفایی علمی از خودکفایی دارویی بالاتر است

اعضای بنیاد اسلامی خدمات پزشکی که دست اندرکار تحقیق احیای گیاه درمانی در کشور هستند دیروز با رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله خامنه ای با اشاره به این که مسائل پزشکی در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: بحمدالله در زمینه های پزشکی در کشور ما نیروهای متعددی برای این کار وجود دارد و سابقه ممتدی نیز در کار درمان و پزشکی از قدیم در کشور بوده است.

رئیس جمهور افزود: امروزه اطباء مومن و متعهد به میزان قابل توجهی در کشور ما وجود دارد که با توجه به این موضوع باید مشکلات پزشکی در کشور ما حل شود و معتقد هستیم این مشکلات حل خواهد شد. آیت الله خامنه ای با بیان اینکه خودکفایی علمی از خودکفایی دارویی بالاتر است گفت: وقتی کشور ما از اشخاصی همچون ابن سینا و رازی و دیگران بهره مند است چرا باید امروز به خودکفایی علمی کشور امید نبندید.(2)

 

موسوی: وابستگی اقتصادی کشور باید قطع شود

مهندس میرحسین موسوی در آستانه شروع هفته دولت با حضور در یک مصاحبه مطبوعاتی پیرامون مسائل و مشکلات دولت و مسائل مهم مملکتی و بین المللی به سئوالات پاسخ گفت.

نخست وزیر در این مصاحبه تاکید کرد: ما یک خطی داریم که آن خط را مردم ترسیم کرده اند و آن این است که به هر نحو که شده باید وابستگی ها را قطع کنیم ما وابستگی سیاسیمان را قطع کردیم وابستگی فرهنگیمان را بالنسبه قطع کردیم و بیشتر باید در این زمینه تلاش کنیم وابستگی اقتصادی نیز یکی از این وابستگی ها است که باید قطع کنیم.

آقای موسوی افزود: در اینجا ما مشکلی داریم و آن این که به خاطر آشنایی ما با تکنولوژی غربی و همچنین بالا بودن کیفیت تکنولوژی غرب یک گرایش طبیعی در کشور ما و در میان تکنوکرات های ما وجود دارد که ارتباط با اقتصاد غربی و تکنولوژی غربی همیشه به طور قوی باید حفظ شود. ما به خاطر مصالح سیاسی در مقابل این گرایش باید مقاومت کنیم. باید متوجه این نکته باشیم که این گرایش طبعی مصالح درازمدت جمهوری اسلامی ما را تحت الشعاع قرار ندهد.

آقای موسوی افزود: آن چیزی که در مجموع مبادلات ما می بینیم یک سیر تدریجی از غرب به سمت جهان سوم و بعضی از کشورهای کوچک بلوک شرق است دراین میان رابطه ما با بعضی از کشورهایی که حجم مبادلاتی خیلی بالایی داشتند به کلی قطع شده مثل آمریکا و اسرائیل و آفریقای جنوبی ما با این رژیم ها ارتباطی نداریم و فکر می کنیم در آینده نیز باید این مسئله را ادامه بدهیم.(3)

 

 توقیف کارت های شناسایی در عراق

به دنبال فرار بی رویه مردم عراق از این کشور به دستور صدام وزارت کشور عراق کلیه شناسنامه ها و گذرنامه های افراد بالای 15 سال در این کشور را جمع آوری کرد و کارت شناسایی موقت برای اهالی این کشور صادر کرد.

از سوی دیگر گزارش دیگری حاکیست اخیرا گروهی از نظامیان عراقی در پادگان خان بنی سعد واقع در کردستان عراق در اعتراض به دستور جبارانه و غیر منطقی فرمانده این پادگان اعتصاب کردند که متعاقب آن مزدوران بعثی 30 تن از آنان را دستگیر کردند و شماری از این نظامیان را به اتهام ایجاد اغتشاش اعدام کردند.(4)

منابع:

1. کیهان، 6 شهریور 63، ص 1و2
2. جمهوری اسلامی، 6 شهریور 63، ص 12
3. اطلاعات، 6 شهریور 63، ص 3
4. اطلاعات، 6 شهریور 63، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول