اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعتراض به کار شکنی سعودی ها

سرپرست حجاج ایرانی به وزیر حج عربستان: در هنگام ورود اثاثیه حجاج و حتی قرآنها را جمع آوری کردند و به گوشه ای پرتاب نمودند این بی احترامی به قرآن را چگونه توجیه می کنید.

اعتراض به کار شکنی سعودی ها

رخدادهای 23 مرداد 63

چکیده:

  • 24 نماینده در جلسه رای اعتماد به کابینه به انتقاد و دفاع از عملکرد وزرا کابینه پرداختند.

 

  • هاشمی: امیدورایم با رای اعتماد به همه وزیرانی که به مجلس عرضه شده اند خاری در چشم دشمنان فرو کرده باشیم.

 

  • موسوی خوئینی ها نسبت به کارشکنی های مامورین سعودی به وزیر حج و اوقاف عربستان هشدار داد.

 

  • ایران تیم ملی اندونزی را هم شکست داد.

 

  • محاکمه اعضای باند سیندرلا در تالار جنائی دادگستری آغاز شد.

 

  • 135 تن از اهالی سلیمانیه به علت عدم شرکت در جنگ علیه ایران اعدام شدند.

 

رسیدگی به وزرای پیشنهادی در مجلس

مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز خود که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد کار رسیدگی به رای اعتماد به 26 وزیر کابینه آقای مهندس میر حسین موسوی را آغاز کرد در جلسه صبح و بعد از ظهر دیروز مجلس شورای اسلامی که 7 ساعت به طول کشید و آقای موسوی و وزرای کابینه نیز حضور داشتند 24 تن از نمایندگان در مخالفت و موافقت با وزرای پیشنهادی صحبت کردند. در این جلسه آقای هاشمی نیز طی سخنانی در حمایت از وزیران پیشنهاد شده گفت: امیدورایم با رای اعتماد به همه وزیرانی که به مجلس عرضه شده اند خاری در چشم دشمنان فرو کرده باشیم.

رسیدگی به وزرای پیشنهادی آقای نخست وزیر امروز نیز  در مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد  یافت.(1)

 

اعتراض خوئینی ها به کار شکنی سعودی ها

بر اساس گزارش ها ورود حجاج ایرانی و غیر ایرانی به مدینه همچنان ادامه دارد و تا کنون 60 هزار نفر از حجاج ایرانی وارد مدینه شده و در اماکن مربوط به حجاج ایرانی استقرار یافته اند. این گزارش حاکیست در پی تقاضای عبدالوهاب عبدالواثق وزیر حج و اوقاف عربستان سعودی دیروز با حجت الاسلام خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه حضرت امام در مدینه منوره دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آقای خوئینی ها پیرامون مسایل و مشکلات مربوط به امور حج و حجاج گفت: از بدو ورود حجاج به عربستان مامورین دولت سعودی  محدودیت های فراوانی را برای آنها ایجاد می کنند. در هنگام ورود اثاثیه حجاج و حتی قرآنها را جمع آوری کردند و به گوشه ای پرتاب نمودند این بی احترامی به قرآن را چگونه توجیه می کنید.

نماینده امام خطاب به وزیر حج عربستان افزود: ما شاهد اوج گیری تبلیغات سوء مطبوعات شما به هنگام برگزاری مراسم حج علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم انعکاس این گونه اخبار نمی تواند در میان حجاج بدون تاثیر و عکس العمل باشد. در این دیدار وزیر حج عربستان سعودی ضمن ابلاغ سلام فهد شاه عربستان اظهار امیدواری کرد که این قبیل مشکلات برطرف گردد.(2)

 

ایران اندونزی را شکست داد

جام ملت های آسیا با حضور 10 تیم از 10 تا 26 آذر ماه در سنگاپور برگزار خواهد شد تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین بازی خود در مقدماتی این بازی ها در برابر بیش از 65 هزار تماشاگر اندونزیایی در ورزشگاه سینایان جاکارتا با گل دقیقه 78 ناصر محمدخانی به پیروزی رسید. تیم ایران با تلاش زیاد توانست میزبان، تماشاگران داور و زمین گل آلود بازی را شکست دهد. بر اساس این گزارش ناصر محمد خانی با هفت گل در صدر جدول گل زنان و حمید علیدوستی با چهار گل در ردیف دوم گل زنان این دوره از بازی های آسیایی قرار دارند.(3)

 

محاکمه اعضای باند سیندرلا در تهران

محاکمه علنی 15 نفر از اعضای باند معروف به سیندرلا دیروز در تالار جنائی کاخ دادگستری به ریاست حجت الاسلام سید احمد میر حجازی آغاز شد.

در اولین جلسه دادگاه آیت الله صانعی دادستان کل کشور و 2 تن از معاونین دادگستری و همچنینی شاکیان و جمعی از امت حزب الله حضور داشتند در کیفر خواست مرتبط به اعضای باند سیندرلا که توسط منشی دادگاه قرائت شد به جرایمی از قبیل قتل عمد، اخاذی، سرقت مسلحانه، زنا، حمل سلاح غیر مجاز، استفاده از احکام جعلی نهادها و... اشاره شده و بر اجرای دقیق و قاطع احکام شرعی و قانونی در مورد متهمین از سوی رئیس دادگاه تصریح شد.(4)

 

اعدام 135 تن در عراق

در ادامه وحشیگری های رژیم بعثی صهیونیستی نسبت به مردم مسلمان در بند عراق اخیرا تعداد 135 تن دیگر از مردم مسلمان استان سلیمانیه به علت خودداری از شرکت در جنگ علیه ایران محکوم به اعدام شدند. بر اساس گزارش ها در پی به اجرا دراوردن حکم اعدام این عده از مسلمانان مردم این استان برای ابراز نفرت و خشم خود از رژیم دست به تظاهرات باشکوهی زدند تظاهرکنندگان همزمان به موسسات رژیم بعثی حمله کرده و با دست خالی با مزدوران رژیم درگیر شدند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 23 مرداد 63، ص 3 و 14
2. اطلاعات، 23 مرداد 63، ص 2
3. کیهان، 23 مرداد 63، ص 19
4. جمهوری اسلامی، 23 مرداد 63، ص 2
5. کیهان، 23 مرداد 63، ص 32

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول