اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ممنوعیت نصب عکس امام در جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی نصب عکس امام خمینی را در روستاهای این منطقه رسما ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت نصب عکس امام در جنوب لبنان

رخدادهای 19 مرداد 63

چکیده:

  • آیت الله موسوی اردبیلی: اگر شعارهای انقلاب اجرا نشود خطر انحراف انقلاب را تهدید می کند.

 

  • آیت الله مشکینی: تا زمانی که مردم از دایره اسلام و  قرآن و عمل به فرامین امام خمینی خارج نشده اند حمله و توطئه قدرت های استکباری موثر نخواهد بود.

 

  • رژیم عراق مقادیر نامشخصی بمب خوشه ای از شیلی دریافت کرد.

 

  • انفجار بمب در غرب بیروت 23 کشتی و زخمی به جای گذاشت.

 

  • رژیم صهیونیستی نصب عکس امام خمینی را در جنوب لبنان رسما ممنوع اعلام کرد.

 

هشدار آیت الله موسوی اردبیلی نسبت به  خطر انحراف

نماز وحدت بخش و دشمن شکن این هفته تهران با حضور پرشور مردم و به امامت آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کل کشور در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله موسوی اردبیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با هشدار نسبت به انحراف از آرمان های انقلاب گفت: من به عنوان یک مسئول به شما برادران عزیز که از سوز انقلاب می سوزید اعلام خطر می کنم اگر شعار انقلاب را زنده نکیند اگر پیام های امام را مجددا مو به مو عمل نکنید انحرافی خیلی بد این انقلاب عزیز ما را که به قیمت خون شهدای ما به دست آمده تهدید می کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: من نمی گویم وضع خیلی بد شده اما می گویم آثار بد شدن در جامعه ما کم کم به چشم می خورد. ما می بینیم این لباس ها، آرایش ها، بوتیک ها، اشیای لوکس، مراکز تفریحی و بوجود آمده اگر اینها دقیق کنترل نشود به انحراف کشیده می شود.

آیت الله موسوی اردبیلی تاکید کرد: ما در سیاستمان در کارمان و در فکرمان تابع رهبریم رهبر ما تابع قرآن است تابع اسلام است تابع اصول قبول شده مذهب است ما بر خلاف اصولمان نه حرکت می کنیم و نه امکان دارد.(1)

 

آیت الله مشکینی: در مورد رای اعتماد مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کرد

نماز پر صلابت و دشمن شکن جمعه قم شهر خون و قیام همچون هفته های قبل با حضور یکپارچه امت حزب الله و همیشه در صحنه قم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم اقامه شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته قم با اشاره به توطئه مین گذاری در دریای سرخ و نسبت دادن آن به جمهوری اسلامی گفت: قدرت های شیطانی تا دیروز می گفتند ایرانی ها هیچ کاره اند و کاری از آنها ساخته نیست اما امروز مین گذاری در دریاها و انفجار کشتی ها را به ما نسبت می دهند تا جمهوری اسلامی را به شکست بکشانند اما آنها بدانند خداوند وعده فرموده که ما پیروزیم تا زمانی که مردم از دایره اسلام و قرآن و عمل به کتاب الهی و فرامین رهبر کبیر انقلاب و اخلاص و ایمان بیرون نرفته اند حمله و توطئه قدرت های استکباری این حیوانات درنده نمی تواند موثر باشد.

آیت الله مشکینی درباره رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به نخست وزیر نیز گفت: موافقین و مخالفین حرف های خود را زدند تا دنیا نگوید این مجلس یک مجلس فرمایشی است و این کار نیز وظیفه قانونی نمایندگان مجلس بود که مخالفت و موافقت خود را بگویند بعد رای گیری کنند و این بسیار قابل تحسین است.(2)

 

صادرات بمب خوشه ای به عراق

روزنامه چاوا چاپ سانتیاگو فاش کرد هواپیماهای نظامی عراق تا کنون چند بار به سانتیاگوی شیلی رفته و مقدار نامشخصی بمب خوشه ای تحویل گرفته  و به عراق حمل کرده اند. طبق این گزارش عراق بمب های 150 و 250 کیلویی و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از شیلی خریده است رئیس شرکتی که بمب های خوشه ای را به صدام فروخته اعلام کرد ما با اجازه وزارت امور خارجه و وزارت دفاع شیلی این صادرات را به عراق انجام داده ایم.(3)

 

انفجار بمب قوی در غرب بیروت

انفجار یک بمب قوی در غرب بیروت 23 کشتی و زخمی برجای گذاست این بمب در یک سطل زباله کارگذاشته شده بود و هنگامی که مامورین شهرداری مشغول برداشتن آن بودند منفجر شد. بر اساس این گزارش بخش غربی بیروت که مسلمان نشین است طی دو روز گذشته شاهد انفجار چند بمب دیگر بودده که تنها خسارت های مادی بر جای گذاشته است. رادیو صدای لبنان وابسته به فالانژها نیز اعلام کرد بر اثر انفجار یک بمب در انبار اسلحه متعلق به جنبش شیعه امل تعدادی کشته و زخمی شدند. از جنوب لبنان نیز گزارش می رسد که رژیم صهیونیستی نصب عکس امام خمینی را در روستاهای این منطقه رسما ممنوع اعلام کرد. همچنین افسران صهیونیست به مقامات شیعی مذهب منطقه جنوب لبنان نسبت به هرگونه همکاری با سازمان های انقلاب اسلامی که در جنوب لبنان عمل می کنند هشدار داده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 20 مرداد 63، ص 15
2. جمهوری اسلامی، 20 مرداد 63، ص 4  
3. اطلاعات، 20 مرداد 63، ص 16
4. جمهوری اسلامی، 20 مرداد 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول