اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سلاح شمیایی از انگلیس به کجا می رود؟

اعضای یک هیئت که به دستور مستقیم صدام به انگلیس اعزام شده اند از یک شرکت انگلیسی و یک شرکت بزرگ انگلیسی –آمریکایی مقادیر متنابهی سلاح شیمیایی جهت استفاده از رژیم عراق خریداری کرده اند.

سلاح شمیایی از انگلیس به کجا می رود؟

رخدادهای 2 اردیبهشت 63

چکیده:

  • رئیس جمهور و رئیس مجلس در سالگرد انقلاب فرهنگی بر نقش دانشگاه و رسالت اجتماعی، سیاسی و علمی دانشجویان تاکید کردند.

 

  • شبکه مینی بوس  رانی تهران و حومه با 1000 مینی بوس فعالیت خود را آغاز کرد.

 

  •  انگلیس سلاح های شیمیایی جدید در اختیار رژیم بعثی قرار داد.

 

  • وزیر خارجه فرانسه: سلاح های  تحویلی فرانسه به عراق در جنگ با ایران کارساز نبوده است.

 

آیت الله خامنه ای: اولین و فوری ترین وظایف دانشجویان کسب دانش و تامین رشد علمی جامعه دانشجویی است

در آستانه چهارمین سالگرد انقلاب فرهنگی دیروز جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها به دعوت سازمان دانشجویی حزب جمهوری اسلامی و به اتفاق اعضای این سازمان با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار بر ضرورت وحدت و اتحاد حوزه و دانشگاه، لزوم وجود مدیریت علمی دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این صورت امکان و عرصه لازم برای فراگیری علم و دانش پژوهی دانشجویان فراهم خواهد آمد.

رئیس جمهور افزود: اولین و فوری ترین وظایف دانشجویان کسب دانش و تامین رشد علمی جامعه دانشجویی است اما نباید کسانی از این مسئله سوء برداشت به خرج دهند که چون گفته می شود محیط دانشگاه محیط کسب علم است پس به معنای این است که سیاست و تلاش تبلیغاتی و دینی نباید در آنجا انجام شود.

 

هاشمی: دانشجویان همواره هوشیار باشند تا ضد انقلاب دوباره به دانشگاه ها بازنگردد

همچنین اعضای واحد دانشجویی حزب جمهوری اسلامی همراه با دکتر غفوری وزیر نیرو در آستانه چهارمین سالگرد انقلاب فرهنگی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: در طول مدتی که دانشگاه ها بسته بود در حقیقت کارهای علمی بیشتر از گذشته انجام شد چرا که دانشجویان مسلمان و متعهد ما با هجوم به سوی سپاه، مجلس، جهاد سازندگی و دستگاه های قضایی  قدم های موثری در جهت غنی کردن کلیه نهادها و ارگان ها و ادارات جمهوری اسلامی برداشتند.

رئیس مجلس افزود: باید اذعان نمود که اگر حرکتی غیر از حرکت دانشجویان مسلمان و متعهد می خواست در دانشگاه با عناصر مخرب و ضد انقلاب مبارزه نماید هرگز موفق نمی شد و اینکار از عهده ارتش پلیس ، سپاه و کمیته بر نمی آمد.

رئیس مجلس مهمترین کار دانشجویان را تحصیل جدی دانست اما هشداد داد که دانشجویان مسلمان باید همواره هوشیار و مواظب باشند تا ضد انقلاب و عوامل خائن آنها دوباره به دانشگاه ها بازنگردند.(1)

 

آغاز به کار شبکه مینی بوس رانی تهران

فعالیت شبکه مینی بوس رانی تهران و حومه صبح دیروز طی مراسمی با حضور جمعی از مقامات و مسئولین شهر تهران در 5 مسیر آغاز شد.

بر پایه گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه که کار نظارت بر شبکه مذکور را نیز زیر نظر دارد فعلا در شبکه مذکور 1000 دستگاه مینی بوس در 5 خط شهری به کار گرفته شده است. کرایه هر مسافر نیز در مسیرهای 5 گانه مبلغ 20 ریال تعیین شده است.(2)

 

انگلیس دوباره سلاح شمیایی به عراق داد

واحد مرکزی خبر از لندن گزارش داد بر اساس اخبار رسیده اعضای یک هیئت که به دستور مستقیم صدام به انگلیس اعزام شده اند از یک شرکت انگلیسی و یک شرکت بزرگ انگلیسی –آمریکایی مقادیر متنابهی سلاح شیمیایی جهت استفاده از رژیم عراق خریداری کرده اند. این سلاح ها ابتدا به صورت قطعات جدا از هم به عراق ارسال شده و سپس در این کشور مونتاژ شده اند. هیئت اعزامی رژیم بعث به انگلیس تا کنون مقادیر زیادی گلوله های حاوی گازهای سمی و نیز بمب های آتش زا مشابه بمب هایی که آمریکا در ویتنام به کار گرفت خریداری و به عراق ارسال داشته است. منابع دیپلماتیک در لندن نیز تائید کرده اند دولت تاچر هزاران کیلو مواد شیمیایی و مقدار زیادی گاز سمی در اختیار عراق قرار داده است.(3)

 

فرانسه: پاریس به قراردادهای جاری خود با عراق احترام می گذارد

میخائیل یوحنا عزیر وزیر خارجه رژیم عراق در پی یک ملاقات سه ساعته با وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد طی این ملاقات خواستار اطمینان از ادامه حمایت حکومت فرانسه از رژیم عراق شده است. کلود شیسون وزیر خارجه فرانسه نیز پس از این ملاقات که در جنوب فرانسه صورت گرفت اظهار داشت که تحلیل دو کشور عراق و فرانسه از مسائل عمده بین المللی یکسان است.

وزیر خارجه فرانسه گفت: پاریس به قراردادهای جاری خود با عراق به ویژه در زمینه فروش اسلحه و کمک های فنی احترام می گذارد لکن تسلیحات فرانسوی در جنگ با ایران چندان کار ساز و سرنوشت ساز نبوده اند و چند فروند هواپیمای سوپراستاندار نمی تواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 2 اردیبهشت 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 2 اردیبهشت 63، ص 2
3. کیهان، 2 اردیبهشت 63، ص 28
4. کیهان، 2 اردیبهشت 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول