اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هراس کاخ سفید از پیروزی ایران در جنگ

ویلیام کیسی رئیس سیا در مصاحبه ای ضمن ابراز نگرانی شدید از پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام گفت: اگر ایران در جنگ پیروز شود و یک رژیم شبیه این کشور در بغداد روی کار آید. آمریکا با خطر روبه رو خواهد شد.

هراس کاخ سفید از پیروزی ایران در جنگ

رخدادهای 1 اردیبهشت  63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اطمینان دارم دو ملت برادر ایران و سوریه قادر خواهند بود زمینه ساز آزادی قدس شریف گردند.

 

  • وزیر اقتصاد: طبقات کم درآمد و حقوق بگیر از معافیت مالیاتی بیشتری برخوردار خواهند بود.

 

  • سطح حقوقی مسئولین مملکتی با کارمندان دولت اختلاف چندانی ندارد.

 

  • در یک حادثه رانندگی در نائین 27 نفر کشته شدند.

 

  • رئیس سیا: پیروزی ایران در جنگ، آمریکا را با خطرهای زیادی مواجه می کند.

 

ارسال پیام از سوی رئیس جمهور خطاب به حافظ اسد

به مناسبت سی و هشتمین سالگرد خروج نیروهای بیگانه و سالروز اعلام استقلال جمهوری عربی سوریه از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشومان پیامی خطاب به حافظ اسد رئیس جمهور سوریه ارسال شد.

در بخشی از این پیام آمده است: اطمینان دارم که دو ملت برادر ایران و سوریه در سایه مقاومت و پایمردی و به فضل الهی قادر خواهند بود تا سرپنجه های استکبار جهانی را قطع کرده و زمینه ساز آزادی قدس شریف گردند.

آقای میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان نیز به مناسبت خروج نیروهای بیگانه و اعلام استقلال جمهوری سوریه پیام تبریکی را خطاب به عبدالرئوف قاسم نخست وزیر سوریه ارسال کرد.(1)

 

وزیر اقتصاد: معافیت مالیاتی حقوق بگیران بیشتر می شود

وزیر اقتصاد و دارایی  که به استان باختران سفر کرده است در گفت و گو با واحد مرکزی خبر گفت: دولت درصدد است با کاهش مالیات ها بر حقوق و بارور ساختن تعاونی ها و کمک های غیر نقدی و ایجاد مسکن وضع حقوق بگیران را بهبود بخشد.

وی افزود: در لایه جدید مالیات های مستقیم که پیش نویس آن در اواخر سال گذشته تقدیم هیئت دولت شد و قسمت عمده آن نیز به تصویب کمیسیون اقتصادی و دارایی رسیده است برای طبقات کم درآمد و حقوق بگیران معافیت مالیاتی افزایش داده شده و این لایحه  بر اساس ارزش های اسلامی و اصول صحیح مالیاتی منطبق گشته است.

وی ادامه داد: سطح حقوقی مسئولین مملکتی با کارمندان دولت اختلاف چندانی ندارد ولی با توجه به اینکه هر افزایش حقوقی تورم را بالا  می برد دولت درصدد است با کاهش مالیات ها بر حقوق و بارور ساختن تعاونی ها و کمک های غیر نقدی و ایجاد مسکن وضع زندگی حقوق بگیران را بهبود ببخشد.

وی افزود: البته باید شرایط جنگ را نیز از نظر دور نداشت. در عین حال با اعمال سیاست توزیع عادلانه کالاهای اساسی و جلوگیری از سودجویی ها، احتکار و گران فروشی و سعی در تخفیف نرخ ها شراط تا حدود زیادی به سود طبقات کم درآمد و حقوق بگیر کنترل شود.(2)

 

کشته شدن 27 نفر در حادثه رانندگی نائین

در یک حادثه رانندگی در راه اصفهان - یزد 27 نفر به طرز فجیعی کشته شدند و 13 نفر نیز تا آستانه مرگ پیش رفتند. این حادثه به دلیل برخورد اتوبوس با یک کامیون ولوو در 28 کیلومتری نائین اتفاق افتاد. رانندگان هر دو وسیله نقلیه جزو کشته شدگان هستند و مجروحان حادثه نیز در بیمارستان های اصفهان بستری شده اند. هنوز علت حادثه به درستی روشن نشده است.(3)

 

هراس کاخ سفید از پیروزی ایران در جنگ

در ادامه هراس مقامات کاخ سفید از سقوط صدام و همزمان با سفر ریچارد مورفی به منطقه به منظور تلاش برای جلوگیری از این سقوط آمریکا برای هماهنگی حرکت های جدید علیه انقلاب اسلامی گام بر می دارد.

در همین راستا ویلیام کیسی رئیس سیا در مصاحبه ای ضمن ابراز نگرانی شدید از پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام گفت: اگر ایران در جنگ پیروز شود و یک رژیم شبیه این کشور در بغداد روی کار آید آمریکا با خطر روبه رو خواهد شد.

رئیس سیا با اعتراف به قدرت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی گفت: ایرانیان از قدرت ایستادگی و منابع اقتصادی برخوردار هستند ولی عراقی ها از این نظر بویژه از لحاظ اقتصادی در وضع نامطلوبی به سر می برند.

کیسی درباره علاقه شدید مسلمانان عراقی به انقلاب اسلامی نیز گفت: جمعیت بزرگی از مردم عراق دارای ارتباطات مذهبی با ایران هستند و اکنون عقیده بر این است که در دراز مدت ایرانی ها به برتری ها و امتیازات مهمی دست خواهند یافت.(4)

منابع :

1. جمهوری اسلامی، 1 اردیبهشت 63، ص 12
2. اطلاعات، 1 اردیبهشت 63، ص 4
3. اطلاعات، 1 اردیبهشت 63، ص 13
4. کیهان، 1 اردیبهشت 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول