اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس در سوریه گزارش می‌دهد

دمشق به تعهدات عمل کرد؛ تروریست‌ها هم به ادلب رسیدند؛ از فوعه ‌و کفریا چه خبر؟

طرف سوری به تمام تعهدات خود در توافق شرق حلب عمل کرد، تروریست‌ها در سلامت کامل به مقصد رسیدند اما کسی نیست از تعهدات گروه‌های تروریستی و آنچه برسر کفریا و فوعه می‌آید، سوال کند.

دمشق به تعهدات عمل کرد؛ تروریست‌ها هم به ادلب رسیدند؛ از فوعه ‌و کفریا چه خبر؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، حدیث شیعیان مظلوم و ستم‌دیده «کفریا» و «فوعه» نیمه تمام است. 5 سال بطور مقطع و 2 سال لاینقطع بدلیل محاصره تحمیل شده از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری از دنیای خارج بی‌خبرند.

قطع ارسال هرگونه کمک‌های امدادی و بشردوستانه به سختی قابل تحمل بود که حملات موشکی و خمپاره‌ای نیز به آن اضافه شد. سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری در کمال آرامش بر شرایط کفریا و فوعه چشم بستند.

توافق «زبدانی – کفریا» (31 دسامبر 2015) اولین توافقی بود که در آن وضعیت کفریا و فوعه مورد توجه قرار گرفته بود. براساس بندهای توافق طرف‌های درگیر ملزم می‌شدند، آتش‌بس را در شهرک کفریا و فوعه و زبدانی و مضایا پیاده کنند.

همچنین توافق شد، در قبال خروج موارد اورژانس گروه‌های تروریستی تکفیری از مضایا و زبدانی، 250 مورد اورژانس از کفریا و فوعه خارج شوند، شهرک‌هایی که علی رغم توافق آتش‌بس همچنان توسط تروریستی‌های تکفیری گلوله باران می‌شدند.

ورود ارتش سوریه به بخش شرقی حلب در چارچوب عملیات بزرگ آزادسازی حلب و دست و پا زدن‌های حامیان گروه‌های تروریستی برای خارج کردن مزدورانشان از شرق حلب، فرصتی داد تا دوباره موضوع کفریا و فوعه مطرح شود.

براساس توافق شرق حلب، در قبال خروج 4 هزار تروریست به همراه خانواده‌هایشان از محله‌های شرق حلب و 1500 مورد اورژانس از شهرک‌های زبدانی و مضایا می‌بایست 2500 مورد وضعیت اورژانس در دو مرحله هریک شامل 1250 نفر از کفریا و فوعه خارج می‌شدند.

تا زمان تنظیم گزارش تنها 1250 نفر موفق به خروج از کفریا و فوعه شده‌اند و مرحله دوم خروج موارد اورژانس از این دو شهرک بهمراه 21 دستگاه اتوبوس که وظیفه انتقال را برعهده داشتند، معلق مانده و گروه‌های تروریستی تکفیری علی رغم توافق و اجرای تمام و کمال تعهدات طرف سوری از خروج مابقی تعداد افراد مورد توافق ممانعت می‌کنند.

اما چون ممانعت‌ها و مخالفت‌ها و بد عهدی‌ها نتوانست، اندکی از آتش حقد و کینه تروریست‌های تکفیری‌‌ را فرو بنشاند، حملات خمپاره‌ای و موشکی علیه کفریا و فوعه از هفته گذشته بار دیگر از سرگرفته شد تا قربانیان جدیدی از خود برجای بگذارد.

طرف سوری به تعهداتش عمل کرد، تروریست‌ها بسلامت به مقصد رسیدند، اما کفریا و فوعه ... یک هفته حملات موشکی و خمپاره‌ای تروریست‌های تکفیری روی فوعه و کفریا ده‌ها شهید و زخمی از خود برجا گذاشت.

تصاویر گویای ناگفته‌هاست ...

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول