اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مردم مظلوم فوعه و کفریا در گفت‌وگو با فارس:

کار تروریست‌ها را یکسره کنید/ به داد خانواده‌هایمان در فوعه و کفریا برسید + صوت و عکس

مردم مظلوم فوعه و کفریا که در مرکز اقامت حسیاء در حومه حمص به سر می‌برند از ارتش سوریه خواستند با یکسره کردن کار تروریست‌های محاصره کننده این 2 روستا خانواده‌هایشان را نجات دهد.

کار تروریست‌ها را یکسره کنید/ به داد خانواده‌هایمان در فوعه و کفریا برسید + صوت و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، شماری از اهالی فوعه و کفریا که به خاطر توافق حلب به مرکز اقامت موقت در حسیاء در حومه حمص رسیدند می‌گویند تا زمانی که همه خانواده هایمان را که در این 2 شهرک محاصره شده و هر روز در معرض گلوله ها و خمپاره های تروریست ها هستند، نجات پیدا نکنند، زخم ما التیام پیدا نمی کند.

پدر یک خانواده در گفت وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: بسیاری از خانواده های فوعه و کفریا در این فصل سرد سال و زیر برف و باران بدون سرپناه به سر می برند.

وی افزود: ما از همه آزادگان در ارتش سوریه، ایران و دیگر دوستان ملت سوریه می خواهیم که اعضا و بستگان ما را از چنگ تروریست ها نجات بدهند.

او که با دو فرزند خود از فوعه و کفریا خارج شدند، افزود: فرزندان ما بعد از ماه ها حالا آسوده خواب می روند چون پیش از این هر لحظه از بیم سقوط گلوله های خمپاره به رویشان از خواب می پریدند.

فرد سالخورده دیگری ضمن قدردانی از زحمات دولت سوریه برای فراهم کردن زمینه خروجشان از فوعه و کفریا گفت: با این حال غصه بزرگ ما رها کردن همسر و خانواده هایمان در این 2 روستاست ما نه غذا می خواهیم و نه دارو فقط می خواهیم ارتش سوریه هر چه سریع تر تنها از طریق راه حل نظامی خانواده هایمان را نجات بدهد.

یکی از بانوان فوعه و کفریا  نیز که خود را خواهر و دختر 2 شهید نبرد با تروریسم در سوریه معرفی می کند، گفت: هیچ خانوده ای در الفوعه و کفریا نیست که یک تا 2 شهید برای دفاع از کشورشان نداده باشند و پدر بنده نیز بر اثر محاصره ظالمانه تروریست ها و نبود کم ترین مایحتاج معیشتی در الفوعه و کفریا جان سپرد.

یکی دیگر از بانوانی که از فوعه و کفریا به حسیاء رسیده در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: همه خانواده های فوعه و کفریا در فضایی از رعب و وحشت به سر می برند آنها در ظلم واقعی ناشی از محاصره توسط تروریست ها به سر می برند هیچ چیز زندگی دیگر برای آنها زیبا نیست ما از ارتش سوریه و دوستان سوریه می خواهیم برای نجات اهالی ما در این مناطق مداخله فوری کنند.

یکی دیگر از سالخورده های فوعه و کفریا نیز با اشاره به اینکه تروریست ها اهالی این 2 روستا را رافضی و بی دین می خوانند، گفت: ما اعلام می کنیم که دین ما دین مبین اسلام است جوانان فوعه و کفریا و رزمندگان جان بر کف آن همچنان برای دفاع از سرزمینشان دفاع می کنند.

وی افزود: ما به تروریست ها می‌گوییم هر کدام از زخمی هایی که از فوعه و کفریا خارج شدند پس از بهبودی برای دفاع از این مناطق و همچنین همه خاک سوریه بازخواهند گشت.

در همین حال طلال برازی، استاندار حمص نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد که دولت سوریه همه تلاش خود را برای کمک به آوارگان فوعه و کفریا به کار بسته است.

وی افزود: نیروهای امدادی سوریه با همکاری هلال احمر سوریه و دبیرخانه استانداری حمص همه ملزومات اساسی بخصوص کمک های غذایی و بهداشتی را برای مراکز اقامت اهالی فوعه و کفریا فراهم کرده اند.

برازی شرایط اقامت اهالی فوعه و کفریا در مرکز اقامت حسیاء را خوب توصیف کرد و گفت: در کمتر از یک هفته آینده شرایط اقامت آنها بهتر از این نیز خواهد شد.

لؤی حاج حسن، یکی از مسئولین استقبال از اهالی فوعه و کفریا در مرکز جبرین حلب نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مرکز جبرین پذیرای یک هزار و دویست و پنجاه نفر از زنان و کودکان و مجروحان و سالخوردگان فوعه و کفریا بوده که در مرحله نخست با 18 اتوبوس رسیدند و سپس 14 اتوبوس از آنها به مرکز اقامت حسیاء در حومه حمص منتقل شدند و 2 اتوبوس هم به لاذقیه و 2 اتوبوس به منطقه سیده زینب در حومه دمشق رسیدند و قرار است در مرحله دوم یک هزار و  دویست و پنجاه نفر دیگر خارج شوند.

وی افزود: چیزی که بیشتر از هر مساله دیگری در تعامل با اهالی فوعه و کفریا قابل توجه بود ترس و نگرانی در چهره زنان و کودکان بود آنها در سایه محاصره تروریست ها در شرایط انسانی بسیار سخت و غیرمعمولی به سر می بردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول