اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم

امام خمینی: من که قریب هشتادوپنج ساله هستم، با ضعف بسیار آنقدر که برای من ناراحتی و خستگی هست برای شماها نیست، اگر بنا باشد کنار رویم من باید کنار روم. ولی همه وارد در میدانی شده ایم که اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم.

اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم

رخدادهای 13 دی 62

چکیده :

  • امام خمینی : همه وارد میدانی شده ایم که اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم.

 

 

  • در انتخابات مسلمان بودن تنها فایده ندارد، باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد.

 

 

  • امام خمینی در دیدار با فرماندهان جدید سپاه منطقه اصفهان: سعی کنید اختلاف نظر ها را به سپاه نکشانید.

 

 

  • آیت الله خامنه ای : هر قدرتی با تحویل سلاح به دشمن متجاوز طرف جنگ ماست و ما به او ضربه وارد می کنیم.

 

 

  • جنگنده های ایرانی 2 هواپیمای سوخو22 و میگ 23 بعثی ها را سرنگون کردند.

 

 

  • به گفته مقامات ساف سقوط یاسر عرفات نزدیک است.

 

امام خمینی:  نباید از دروغ و بدنامی و حرف زشتی که به ما نسبت می دهند از میدان به در برویم

 آقایان حبیب الله عسکر اولادی، سعید امانی، محسن لبانی، رخ صفت، ابوالفضل حیدری و شفیق از بازاریان تهران دیروز  به حضور امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسیدند.

امام خمینی در این دیدار گفت: همه قدرت ها احساس کرده اند که اسلام برایشان ضرر دارد و بعضی از آنها صراحتاً می گویند که با این اسلامی که در دنیا ما مطرح کرده ایم مخالفند. آنها اسلامی مانند اسلام سعودی ها را می خواهند. منافقین هم می گویند که اسلامی که دست ببرد اسلام نیست،  با اینکه در قرآن صراحتاً آمده است.

امام افزودند: من که قریب هشتادوپنج ساله هستم، با ضعف بسیار آنقدر که برای من ناراحتی و خستگی هست برای شماها نیست، اگر بنا باشد کنار رویم من باید کنار روم. ولی همه وارد در میدانی شده ایم که اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم. البته اینطور نیست که کسی بتواند به شما و امثال شما توهین کند. اگر در روزنامه ای یا در مجلس به شما توهین شد نباید از میدان به در بروید. اصلاً برای خاطر از میدان در کردن عده ای متعهد، ناگواری هایی برایشان پیش می آورند، باید محکم در میدان بود. نباید از دروغ و بدنامی و حرف زشتی که به ما نسبت می دهند از میدان به در برویم. کسی که می خواهد برای خدا کار کند باید پیه حبس، تبعید، بدنامی و سایر چیزها را به خود بمالد.

امام در مورد انتخابات نیز فرمودند :امروز مسأله مهم، مسأله انتخابات است، به انتخابات توجه داشته باشید. ما نباید مقلد کسی باشیم که هر چه را عده ای تشخیص دادند همان را عمل کنیم، بلکه باید کاملا توجه کنیم که مثلاً در تهران چه کسانی لیاقت دارند که هم مسائل روز را بفهمند و هم متدین باشند و هم برای اسلام کار کنند، اشخاصی را انتخاب کنیم که از هر جهت صالح باشند. اگر کسان دیگری هم اشخاص صالحی داشتند به آنها رأی دهید و الا نه.. اگر در انتخابات مسامحه کنیم مطمئن باشید که از راه مجلس به ما لطمه می زنند. باید دانست مسلمان بودن تنها فایده ندارد، باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و از مسائل روز اطلاع داشته باشد.کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر روس یا امریکا یا قدرت دیگری تشری زد بترسند، باید بایستند و مقابله کنند. (1)

 

دیدار امام خمینی با فرمانده جدید سپاه اصفهان

آقای محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران به همراه آقای محقّق نمایندگی امام در سپاه پاسداران اصفهان و نیز رضا سیف اللهی فرمانده  جدید سپاه پاسداران منطقه اصفهان صبح دیروز به حضور امام خمینی فرمانده کل قوا رسیدند.

امام در این دیدار فرمودند: اصفهان مردم خوب و متدین دارد، آقایان که آنجا می‌روند توجه داشته باشند که به هیچ کس گرایش پیدا نکنند، و سعی کنند سپاه مستقل باشد، البته نسبت به همه با صمیمیت برخورد کنید، سعی کنید اختلاف نظرها را که در تمام جاهاست به سپاه نکشانید، توجه اصلیتان به جنگ باشد. سعی کنید که مردم را دلگرم کنید. (2)

 

 آیت الله خامنه ای : هر قدرتی با تحویل سلاح  به صدام کمک کند ما به او ضربه وارد خواهیم کرد

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در سمینار جهاد خودکفایی ارتش در اجتماع رئیس ستاد، فرماندهان سه گانه و عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به طور ظاهر طرف ما در جنگ تحمیلی عراق است اما در حقیقت ما با آمریکا، ناتو و مرتجعین منطقه و همه نیروهای فشاری که می خواهند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند در حال جنگیم.

آیت الله خامنه ای تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی را پوچ و بی ارزش خواند و گفت: تهدیدات دشمن مبنی بر استفاده از سلاح های جدید تهدیدی است از قبیل بسیاری از ادعاهای دیگر البته هر قدرتی با تحویل سلاح به دشمن متجاوز طرف جنگ ماست و ما  به او ضربه وارد خواهیم کرد. اگر سلاحی به کمک قدرت های بزرگ در این جنگ به کار رود ما به کار برنده تولید کننده و تحویل دهنده سلاح را هدف حملات خود قرار خواهیم داد.(3)

 

2 جنگنده بعثی ساقط شدند

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه شماره 1592 خود را در مورد سرنگونی 2 جنگنده متجاوز دشمن منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: طی یک درگیری نزدیک هوایی در ساعات 10 و 10 دقیقه و 10 و 32 دقیقه صبح دیروز 2 هواپیمای متجاوز دشمن از نوع سوخو 22 و میگ 23 هدف آتش عقابان تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و در منطقه جنوب سرنگون شدند. جنگنده های تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی پس از این حملات دلاورانه سالم به پایگاه های خود بازگشتند.(4)

 

سقوط عرفات نزدیک است

خبرگزاری فرانسه از تونس گزارش داد کمیته مرکزی الفتح دیروز با حضور کلیه اعضا کار خود در تونس را از سرگرفت. هنوز هیچگونه توضیحی در مورد این اجلاس که روز شنبه یک روز پس از بازگشت یاسر عرفات گشایش یافت داده نشده است. از سوی دیگر محمد خلیفه دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین احتمال تشکیل هر گونه جلسه کمیته اجرایی این سازمان را تکذیب کرد و گفت: پس از دیدار عرفات و مبارک طی جلسه ای با رهبران گروه های مقاومت فلسطین تصمیم گرفته شد تشکیل هر گونه جلسه کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تحریم شود تا از این طریق جلوی خیانت های بیشتر عرفات در متلاشی کرد وحدت این سازمان گرفته شود.روزنامه الخلیج که مقر آن در شارجه است نیز در شماره امروز خود به نقل از مقامات فلسطینی  نوشت روزهای ریاست عرفات بر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به پایان رسیده و سقوط وی قریب الوقوع به نظر می رسد.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی ، 13 دی 62 ، ص 12
2. اطلاعات، 13 دی 62 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی ، 13 دی 62 ، ص 12
4. اطلاعات، 13 دی 62 ، ص2
5. اطلاعات، 13 دی 62 ، ص 16


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول