اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده پارلمان مصر در گفت‌وگو با فارس:

مصر با تمام توان با طرح‌های گروه‌های تروریستی برای تجزیه منطقه مبارزه می‌کند

نماینده پارلمان مصر با بیان اینکه مبارزه مصر با تروریسم موضوع ساده و آسانی نیست، گفت: قاهره با تمام توان با طرح گروه‌های تروریستی جهت تقسیم منطقه مبارزه می‌کند.

مصر با تمام توان با طرح‌های گروه‌های تروریستی برای تجزیه منطقه مبارزه می‌کند

«الیزابت عبد المسیح شاکر»، نماینده پارلمان مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، گفت: مبارزه کشور ما با تروریسم و گروه‌های تروریستی، مبارزه سهل و آسانی نخواهد بود، بلکه نبردهای بزرگی است که سلسله‌وار در آنها حضور داریم.

نماینده پارلمان مصر با بیان اینکه باور داریم، پیروزی از آن ماست، افزود: ما از شرافت و حیثیت خود در برابر گروه‌هایی دفاع می‌کنیم که از چهار گوشه دنیا راه مصر را پیش گرفته‌اند تا آن را بسمت نابودی و فنا سوق دهند.

شاکر تصریح کرد: ما بخوبی از حساسیت و خطرات این نبرد در مصر آگاه هستیم، بویژه آنکه با تروریسمی مواجه هستیم که طی دوره حاکمیت حسنی مبارک و پس از آن اخوانی‌ها بدلیل نبود هیچ نظارتی بر مرزها وارد کشور شد.

وی تاکید کرد: دولت مصر هرآنچه در توان دارد، برای مقابله با طرح گروه‌های تروریستی برای تقسیم منطقه مقابله می‌کند و ارتش و نیروهای مسلح کشور برای غلبه بر هسته‌های تروریستی فعال در سینا و دیگر استان‌های مصر از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند.

شاکر خاطر نشان کرد: ما به وظیفه خود در دفاع از کشور و حفظ آن از خطر تروریسم عمل می‌کنیم تا آن را به نسل‌های آینده همانگونه که از اجداد و نیاکان‌مان به ارث رسیده، تحویل دهیم و از این حیث امیدواریم، خیلی زود شاهد ریشه‌کنی این پدیده شوم در کشور باشیم.

به اعتقاد این نماینده مصری آنچه منطقه با آن مواجه است، توطئه بزرگ و از پیش طراحی شده‌ای است که از تمام امکانات و توانایی‌های در اختیار از جمله فتنه‌انگیزی‌های طایفه‌ای و مذهبی و برافروختن آتش جنگ‌های داخلی برای تحقق اهدافش در منطقه استفاده می‌کند.

وی با ابراز تاسف از همراهی برخی از کشورهای منطقه برای پیاده کردن این توطئه شوم گفت: این کشورها اطمینان داشته باشند که اقدامات آنها راه بجایی نخواهد برد، چون سطح آگاهی و بیداری ملل منطقه چنان بالا رفته که به ماهیت و اهداف پشت پرده چنین طرح‌هایی کاملا واقف هستند و با آنها مقابله خواهند کرد.

نماینده پارلمان مصر کشورهای قطر و ترکیه را در راس طرف‌های منطقه‌ای دانست که نقش مهمی را در ایجاد بحران‌های منطقه‌ای بویژه با اشاعه اکاذیب از بوق‌های رسانه‌ایشان بازی کردند، اما همه دیدند، سرانجام معادلات منطقه‌ای برخلاف آنچه دوحه و آنکارا تلاش کرده بودند، رقم خورد.

شاکر گفت: رویکردهای توسعه‌طلبانه و ستیزه‌جویانه قطر در دو سطح سیاسی و جغرافیایی موجب شد، سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی تروریسم و نابودی کشورهای منطقه داشته باشند، سرمایه‌گذاری‌هایی که اگرچه در ابتدا آنها را در اقداماتشان موفق نشان داد، اما نتیجه آن نشد که خواهان آن بودند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول