اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس از مراسم تشییع استاد مروت گزارش می‌دهد

از حضور پرشور جامعه قرآنی تا تعجب همسر سنگاپوری مرحوم «مروت»

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «محمدتقی مروت» امروز با حضور جمعی از اساتید و چهره‌های قرآنی برگزار شد. همسر سنگاپوری استاد مروت از حضور باشکوه مردم در این مراسم شگفت‌زده شده بود.

از حضور پرشور جامعه قرآنی تا تعجب همسر سنگاپوری مرحوم «مروت»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمدتقی مروت صبح امروز از مسجد امام جعفر صادق(ع) آغاز شد.

در ابتدای این مراسم «مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

 

 

هنگامی که این قاری بین‌المللی کشورمان در حال تلاوت بود، لحظه لحظه بر جمع حاضران در مسجد امام جعفر صادق(ع) افزوده می‌شد؛چهره‌های ممتاز قرآن کریم در این مراسم حضوری شایسته داشتند.

چهره‌هایی چون سید‌محسن موسوی بلده، عباس سلیمی، مهدی قره‌شیخلو، سید‌علی سرابی، احمد حاجی شریف، محمد‌حسین محمد‌زاده، رحیم خاکی، محمد‌رضا صلح‌جو، سیدحسین موسوی بلده، مصطفی خرسندی، علی فربین، جهانبخش فرجی، محمد‌تقی میرزاجانی، عبدالرسول عبایی، محمد‌رضا خرمیان، علی سیاح‌گرجی، بهروز یاریگل، محمد‌مهدی بحر‌العلوم، احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام حمید محمدی، علی‌اکبر توپچی، حمید‌رضا صابر فرزام، علی‌اصغر حشمتی، مرتضی نجفی قدسی، حجت‌الاسلام محمد‌رضا حشمتی، محمد‌رضا پورمعین، ولی یاراحمدی، حمید‌رضا احمدی‌وفا، سید‌مهدی سیف، مجید زکیلو و ... با حضور در مراسم با استاد مروت خدا حافظی کردند.

خواهر زنده‌یاد مروت از لحظه ورود پیکر برادرش اشک می‌ریخت و از غربتش می‌گفت. وی زیر لب نام زنده‌یاد مروت را زمزمه می‌کرد و از خداوند می‌خواست که همانطور که برادرش در زندگی با قرآن زندگی کرد در دنیای ابدی نیز با قرآن محشور شود.

در گوشه‌ای دیگر از این مراسم همسر زنده‌یاد مروت نیز حضور داشت؛ وی که توانایی صحبت کردن به زبان فارسی را نداشت از حاضران به خاطر حضورشان تشکر می‌کرد و گفت: در خارج از ایران مراسم تشییع به این زیبایی برگزار نمی‌شود؛ خوشحالم که به وصیت همسرم عمل کردیم و هم‌اکنون پیکرش در میهن اسلامی به خاک سپرده می‌شود.

 

 

وی که از حضور جامعه قرآنی در این مراسم شگفت‌زده شده بود، با وجود اینکه اشک از دیدگانش جاری بود از حضور پرشور مردم عکس می‌انداخت تا خاطره زنده‌یاد مروت را برای آیندگان نیز ثبت کرده باشد.

در این مراسم که با مداحی همراه بود، ذکر مصیبت امام حسین(ع) توسط محسنی‌نیا خوانده شد و حاضران با اشک‌های خود یاد استاد مروت را گرامی داشتند.

پس از آن نیز عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به زندگی‌نامه استاد مروت، اظهار داشت: حضور ما در این مراسم تنها برای تشییع پیکر استاد مروت نیست بلکه تجدید میثاق با رهبری و قرآن کریم است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد بر پیکر استاد مروت نماز میت خواند. پس از اقامه نماز میت همسر زنده‌یاد مروت به سوی پیکر همسرش رفت و خواست تا برای آخرین بار او را ببیند.

در پایان نیز پیکر استاد مروت به سمت خبرگزاری ایکنا واقع در خیابان بزرگمهر تشییع شد و جمع حاضر به سمت بهشت‌ زهرا(س) روانه شدند تا پیکر این استاد برجسته را در قطعه نام‌آوران به خاک بسپارند.

به گزارش فارس، محمدتقی مروت 20 شهریورماه هم زمان با عاشورای حسینی در 72 سالگی در کانادا دعوت حق را لبیک گفت و روز گذشته پیکرش به میهن بازگشت و امروز به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول