اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

روغنی در گفت‌وگو با فارس:

برای حضور در جلسات قرآن استاد «مروت» از اشتیاق تا صبح بیدار بودم

قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به خاطراتی از سفر استاد مروت به مشهد مقدس و برگزاری جلسات قرآن در حسینیه خیاط ها، گفت: وقتی قرار بود ایشان به مشهد بیاید از اشتیاق زیاد برای حضور در جلسه قرآن استاد مروت تا صبح بیدار بودم.

برای حضور در جلسات قرآن استاد «مروت» از اشتیاق تا صبح بیدار بودم

هاشم روغنی قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به نحوه آشنایی با زنده‌یاد «محمدتقی مروت» اظهار داشت: من از دوران کودکی در جلسات قرآن مشهد شرکت می‌کردم در آن زمان استاد مولایی از اساتید تهران نیز همراه با شاگردانش برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد می‌آمد و من هم با اشتیاق بسیار در جلساتی که برگزار می‌کردند، حضور می‌یافتم.

اشتیاق برای حضور در جلسه قرآن استاد مروت و مولایی

وی با بیان اینکه سال 1352 استاد مولایی و مروت به همراه شاگردانشان از تهران به حسینیه خیاط های مشهد آمدند، افزود: آن زمان برای نخستین بار با استاد مروت آشنا شدم؛ چهره‌ای آرام و با نشاط که بسیاری از افراد به ویژه کودکان را جذب می‌کرد.

روغنی با اشاره به اینکه زمانی که استاد مولایی و مروت به مشهد می‌آمدند از ساعت 9 جلسه قرآن آغاز می‌شد، گفت: من از شب قبل منتظر صبح می‌شدم تا در این جلسه شرکت کنم. البته چون سن و سال زیادی نداشتم در حاشیه بودم اما به یاد دارم یک بار استاد مروت به من گفت که تلاوت کنم و زمانی که تلاوتم به اتمام رسید، بسیار مورد تشویق ایشان قرار گرفتم که این تشویق اعتماد به نفس بیشتری به من اعطا کرد.

قدر اساتید و فعالان قرآنی را در زمان حیاتشان بدانیم

این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه لطف استاد مروت در جلسات قرآن همیشه شامل حال من بود، خاطر نشان کرد: استاد مروت از افرادی بود که با با هدفی مقدس قرآن و تلاوت کلام وحی را دنبال می‌کرد و تمام تلاش خود را می‌کرد تا قاریان و علاقه‌مندان به قرائت در این عرصه به موفقیت‌هایی دست یابند و کشورمان در زمینه تلاوت بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید وجود اساتید قرآن را قدر بدانیم، گفت: متأسفانه ما تا زمانی که استاد مروت زنده بود از وجود ایشان در کشور بی‌بهره بودیم در حالی که باید قدر افراد را در زمان حیاتشان بدانیم؛ شهید محسن حاجی‌حسنی هم همیشه در بین جامعه حتی اهالی قرآن ناشناخته بود و از بی‌تفاوتی گلایه می‌کرد اما پس از شهادتش شناخته شد و همه یادی از او می‌کنند. این نوع یادآوری و قدردانی را باید اصلاح کرده و در زمان حیات اساتید و فعالان قرآنی آن‌ها را تکریم و تجلیل کنیم نه وقتی از دنیا رفتند سراغی از آن‌ها گرفته و یادشان را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول