اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تلاش برای برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت با وجود کمبود اعتبارات/ مسئولان حمایت کنند

با وجود کمبود اعتبارات برای ادامه روند طرح ملی تلاوت، مسئولان این طرح جهادگونه دومین دوره رقابت‌های «شوق تلاوت» را که نقش مهمی در جذب نوجوانان به امور قرآنی دارد، برنامه‌ریزی کرده و سعی در اجرای آن دارند.

تلاش برای برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت با وجود کمبود اعتبارات/ مسئولان حمایت کنند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت با وجود فراز و فرودهایی که در چند سال اخیر داشت با حمایت مسئولان پرتلاش و جهادی همچنان روند خود را طی می‌کند.

در این طرح نوجوانان مستعد در عرصه‌ قرائت تحت آموزش قرار می‌گیرند تا بتوانند در آینده به خوبی بر آسمان قرائت کشور و جهان اسلام بدرخشند.

 

 

سال گذشته مسئولان طرح ملی تلاوت با حمایت‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد اقدام به برنامه‌ریزی به منظور برپایی رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» کرد. این رقابت‌ها در سه مرحله برگزار شد که یکی از نکات مثبت و قابل تقدیر این رقابت‌ها برپایی مرحله نهایی در کربلا و به میزبانی عتبه عباسیه(ع) بود؛ فعالیتی که پیش از آن سابقه نداشت.

حضور قاریان نوجوان برتر رقابت‌های شوق تلاوت در کربلا و اجرای تلاوت در اماکن متبرکه عراق این رقابت‌ها را با سایر برنامه‌های مشابه متمایز کرد؛ بسیاری از قاریان نوجوان تلاوت‌هایی فاخر ارائه دادند به طوری که در تمامی برنامه‌ها زائران به وجد آمده و همواره آن‌ها را تشویق می کردند.

همان‌طور که مقام معظم رهبری به برگزاری جلساتی تنها برای استماع قرآن کریم اشاره فرمودند،وجود چنین برنامه‌هایی می‌تواند در تحقق این مطالبه مؤثر واقع شود چرا که نوجوانان با یادگیری تلاوت‌های فاخر و اصولی می‌توانند در آینده جلساتی برگزار کرده و سایر افراد را نیز به امور قرآنی جذب کنند.

همچنین این طرح‌ها و رقابت‌ها می‌تواند در پیشرفت روز افزون نوجوانان مؤثر باشد، برهمین اساس حمایت از این رقابت‌ها نقش کلیدی و خاصی در جذب نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی دارد اما متأسفانه به دلیل عدم تخصیص بودجه قرآنی منشور توسعه فرهنگ قرآنی در بین دستگاه‌ها به ویژه معاونت قرآن و عترت ارشاد که یکی از حامیان این طرح بود، مشکلاتی در روند این رقابت‌ها پدید آورد؛ در حالی که انتظار می‌رفت مسئولان نهادها و دستگاه‌ها به منظور توسعه چنین طرح‌هایی وارد کار شوند و با حمایت از این طرح، نوجوانان را در حرکت در مسیر قرآن تشویق کنند.

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ قرآنی و تربیت نوجوانان متخلق به اخلاق قرآنی نیازمند بودجه و امکانات است، می‌گوید: متأسفانه در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های مالی برخی از برنامه‌های ما به تعویق افتاده است که امیدواریم با حمایت نهادها و خیران قرآنی بتوانیم مسیر پیش‌رو را با موفقیت‌ها سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را برای برگزاری رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت کرده‌ایم، می‌افزاید: با وجود کمبود بودجه ما سعی داریم این رقابت‌ها را که در جذب جوانان به امور قرآنی مؤثر است، برگزار کنیم چرا که معتقدیم برای رسیدن به جامعه قرآنی نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

امید است که با تخصیص بودجه قرآنی منشور توسعه فرهنگ قرآنی مشکلات اعتباری برنامه‌ها و طرح‌های موفق برطرف شود و بتوانیم گامی به سوی تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول