اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

سرنوشت نامعلوم بودجه قرآنی/ اعتبارات امسال به دستگاه‌ها می‌رسد؟

بودجه قرآنی امسال نیز همچون سال گذشته سرنوشتی نامعلوم دارد به طوری که با وجود گذشت 5 ماه از سال هنوز تخصیص یا عدم تخصیص آن مشخص نیست و نهادهای قرآنی همچنان با کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرنوشت نامعلوم بودجه قرآنی/ اعتبارات امسال به دستگاه‌ها می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بودجه قرآنی یکی از موضوعاتی است که از زمان تصویب و اجرایی شدن آن تاکنون با فرازونشیب‌هایی همراه بوده است.

این بودجه در نخستین سال تحقق موجب برکات بسیاری شد تا جایی که دستگاه‌های قرآنی با قوت به اجرای برنامه‌های مختلف پرداختند. پس از آن انتظار می‌رفت که بودجه قرآنی هر سال در زمان معین به فعالیت‌های قرآنی کشور اختصاص یابد اما متأسفانه این امر محقق نشد و هر سال وضعیت بودجه قرآنی بدتر شد تا جایی که نه تنها سال گذشته بلکه امسال نیز تاکنون ریالی از این بودجه تخصیص نیافته و موجب کاهش روند برنامه‌های قرآنی شده است.

امسال 200 میلیارد تومان بودجه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و جامعه قرآنی با توجه به عدم تخصیص بودجه در سال گذشته و همچنین وعده‌های حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی منتظر تخصیص این بودجه در ماه‌های نخست سال بودند اما تاکنون با وجود گذشت 5 ماه از سال هنوز خبری از بودجه قرآنی نیست و بسیاری از دستگاه‌ها از نداشتن اعتبارات لازم برای برگزاری برنامه‌ها گلایه می‌کنند.

حجت‌‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگویی با بیان اینکه در بحث بودجه سال 95 منهای اعتبارات اجرای منشور در بخش بودجه‌های خاص قرآنی دستگاه‌ها نیز تحولات غیر قابل انتظاری رخ داده است، اظهار داشت: برخلاف سال‌های گذشته که دستگاه‌ها ردیف روشنی ذیل دستگاه‌های خود داشتند متأسفانه در بودجه امسال تکلیف وضعیت اعتبارات خاص قرآنی اکثر دستگاه‌ها مانند سازمان دارالقرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص نیست.  

عدم تخصیص بودجه قرآنی در سال‌های اخیر موجب دلسردی جامعه قرآنی از حمایت‌های دولتی شده است بر همین اساس برخی دستگاه‌ها نیز برنامه‌های سالانه خود را بدون در نظر گرفتن این بودجه تنظیم کرده‌اند.

به نظر می‌رسد بودجه قرآنی از نظر دولت نیز چندان اهمیتی ندارد چرا که این بودجه در جدول 17 قرار دارد بنابراین تخصیص آن در اولویت نیست در حالی که انتظار می‌رود دولت و مجلس به اقتضای راهبردی بودن فعالیت قرآنی بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری، نه تنها در امر اعتبارات که پشتوانه مالی این نوع فعالیت‌ها محسوب می‌شود بلکه در حمایت‌های معنوی و حقوقی نیز از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

امید است که با پیگیری‌های مسئولان تخصیص بودجه قرآنی محقق شود و به زودی شاهد تحقق اعتبارت قرآنی باشیم چرا که بودجه یکی از مهم‌ترین نیازهای برنامه‌های قرآنی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول