اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اختصاصی فارس/

حملات تروریستها در محور کاستیلو شهر حلب باز هم دفع شد

تلاش گروه «زنکی» برای ممانعت از فرار همرزمان خود در حلب، عقب‌نشینی «گروه شمالی» از اردوگاه حندرات، و شکست پاتک اشغال کاستیلو از مهمترین خبرهای نبرد حلب است.

حملات تروریستها در محور کاستیلو شهر حلب باز هم دفع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و مقاومت که موفق شده‌اند تنها مسیر امدادی تروریستها به داخل شهر حلب یعنی کاستیلو را قطع کنند، تاکنون چندین حمله شدید تروریست‌ها برای آزاد کردن آن را ناکام گذاشته‌اند.

گروه تروریستی «نورالدین زنکی» یکی از متحدان جبهة النصره در نبرد حلب، با ایجاد دهها ایست بازرسی و خاکریز در حومه غربی شهر حلب تلاش می‌کند تا گروههای تروریستی که درصدد فرار از جبهه‌های ملاح و اتوبان کاستیلو هستند، دستگیر کنند.

اندازه واقعی   

چند گروه از عناصر تروریستی با حملاتی که در جبهه ملاح متحمل شده‌اند دچار اختلاف شده و برخی از آنان از میدان نبرد عقب نشینی کردند.

حملات سنگین موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه و فدائیان قدس هم باعث شده عناصر تروریستی معروف به گروه شمالی از اردوگاه حندرات عقب‌نشینی کنند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، عصر روز گذشته عناصر تروریستی  «نورالدین زنکی، فیلق الرحمن و جبهه النصره» در محورهای ملاح و اتوبان کاستیلو حملات سنگینی را به مواضع نیروهای سوری در محورهای ملاح و اتوبان کاستیلو آغاز کردند که در جبهه کاستیلو نیروهای جبهه مقاومت با غنیمت گرفتن یک تانک و خودروی نظامی حملات را دفع کردند.

اما در مزارع ملاح نیروهای جبهه مقاومت در اقدامی هوشمندانه و طراحی یک کمین اجازه دادند تروریستها وارد بخشی از مزارع شوند و در ادامه با اقدامی غافلگیرکننده آنها را  محاصره کردند.

در این درگیریها علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تروریستها،  یک تانک، یک خودروی انتحاری (بمب‌گذاری شده) و پنج خودروی نظامی آنها منهدم شد.

عملیات نیروهای سوری و مقاومت برای اسیر کردن تروریستهای گرفتار شده در مزارع ادامه دارد.

تلفات و شکستهای مفتضحانه روز گذشته تروریستها به حدی شدید بود که چند گروه از آنها از جمله نورالدین زنکی اعلام کردند که عملیات اشغال مزارع ملاح را متوقف می‌کنند.

پیشتر گروه «احرار الشام» مهم‌ترین متحد جبهة النصره در ادلب و حلب، گفته بود که حاضر نیست در نبرد حلب که به گفته آنان «خودکشی» است و «میزان احتمال موفقیتش اندک است» شرکت کند.

همزمان رسانه‌های حامی تروریستها برای افزایش روحیه نیروهای خود در جبهه کاستیلو و ملاح اقدام به نشر خبری مبنی بر قطع جاده «الراموسة» در مرکز شهر کرده‌اند که از اساس دروغ است.

شبکه الجزیره قطر تاکنون چندین بار با انتشار اخبار دروغ، تلاش کرده که از عملیات تروریست‌ها پشتیبانی رسانه‌ای و روانی کند اما حتی گاهی مورد انتقاد گروههای مسلح نیز قرار میگیرد زیرا هفته گذشته پیشروی‌ها را به «جبهة النصره» نسبت داده بود و عقب‌نشینی را به «گروه‌های اسلامی».


اندازه بزرگتر نقشه اینجا    

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول