اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

فارس گزارش می‌دهد

عزم مثلث ائتلاف برای آزادسازی حلب؛ تحولات بزرگ سوریه در راه است

ارتش سوریه با کمک متحدان خود در حال پیشروی برای یکسره کردن نبرد استراتژیک حلب است؛ برخی رسانه‌ها معتقدند مثلث ائتلافی دمشق، مسکو و تهران عزم خود را برای آزادی کامل حلب جزم کرده‌اند.

عزم مثلث ائتلاف برای آزادسازی حلب؛ تحولات بزرگ سوریه در راه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، همه سر و صدای حوادث مربوط به کودتای نافرجام در ترکیه و همه هیاهوی اظهارات مقامات غربی در این خصوص و تلاش رژیم‌های حاکم بر خلیج فارس و در راس آن رژیم آل سعود نتوانست صدای شلیک پر قدرت آتش توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه و همپیمانانش به سوی محل تجمع تروریست‌ها درشمال سوریه را خفه کند جایی که آمریکا، ترکیه و رژیم های خلیج فارس چشمان خود را به آن دوخته و روی حملات ایادی خود برای تغییر موزانه‌های میدانی حساب کرده‌اند.

کودتای نظامی در ترکیه نافرجام ماند و با این شکست موجی از سخنان مقامات ترکیه درباره تغییر سیاست خارجی این کشور در خصوص سوریه بالا گرفت آمریکا هم اعلام کرد که به دنبال هماهنگی امنیتی عالی با روسیه در سوریه است.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» هم نوشت: اظهارت «بن علی یلدریم» نخست وزیر ترکیه در خصوص تصمیم این کشور برای عادی‌سازی روابط با سوریه آغازگر مرحله جدیدی از روابط بین 2 کشور است.

دیلی میل نیز معتقد است تغییر در سیاست ترکیه به معنای پایان شورش علیه دولت سوریه است بخصوص که دولت ترکیه گفته که روابط خود را با دمشق حل خواهد کرد.

این در حالی است که ارتش سوریه با کمک متحدان روس و ایرانی خود در حال پیشروی برای یکسره کردن نبرد استراتژک حلب هستند، برخی رسانه‌ها معتقدند مثلث ائتلافی دمشق، مسکو و تهران عزم خود را برای آزادی کامل حلب جزم کرده‌اند.

ارتش سوریه جاده راهبردی کاستیلو در شمال حلب را کاملا مسدود کرده و توانسته محله‌های شرقی تحت سیطره تروریست‌ها در حلب را کاملا محاصره کند و از سوی دیگر با گسترش دامنه عملیات خود روستای کنسبا در ریف شمالی لاذقیه را تحت کنترل گرفته و همچنین نبرد تروریست‌ها در ریف درعا را ناکام گذارد.

از سوی دیگر بشار اسد رئیس جمهور روسیه شنبه گذشته در دیدار  با هیئت «جبهه عربی پیشرو» به ریاست «نجاح واکیم»، رئیس جنبش مردمی لبنان تاکید کرد که اقدامات ارتش سوریه تاثیر اساسی در ترسیم آینده سوریه دارد.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار اعلام کرد: رویارویی‌های کنونی در سوریه هیچ گونه سازشی را پذیرا نیست و گروه‌های مسلحی که از سوی طرف‌های خارجی مدیریت می‌شوند، تنها از سوی ارتش با آنها مقابله می‌شود.

وی همچنین ابراز خوش‌بینی کرد دستاوردهای میدانی بیشتری در سوریه کسب شود.

 

بشار اسد در ادامه تصریح کرد: اتاق عملیاتی که ارتش سوریه را با همپیمانانش از ایران، روسیه و حزب الله جمع کرده، بدون توقف در حال فعالیت است.

اظهارات رئیس جمهور سوریه در کنار پیشروی‌های ارتش در حلب و ریف شمالی لاذقیه، اظهارات اخیر ترکیه درباره تغییر سیاست این کشور در خصوص دمشق و اصرار «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در دیدار اخیر با مقامات روس در ارتباط با ضرورت دستیابی به راه حل نهایی بحران سوریه نشان می‌دهد که چشم انداز مهمی پیش روی سوریه است و گویی آنچه که ارتش سوریه و متحدانش در حال تحقق آن در سوریه هستند با اعتراف غیر علنی از سوی آمریکا روبرو شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول