اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

مرحله دوم عملیات آزادسازی «منبج» سوریه بزودی آغاز می‌شود

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه خبر داد که راه‌های منتهی به منبج در شمال حلب از داعش پاکسازی شده و مرحله دوم آزادسازی شهر، بزودی آغاز می‌شود.

مرحله دوم عملیات آزادسازی «منبج» سوریه بزودی آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قصد دارد مرحله دوم عملیات آزادسازی «منبج» را کلید بزند.

وبگاه خبری «السوریه» گزارش داد، این مرکز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است: پس از اینکه ائتلاف عربی-سوری امنیت اراضی اطراف منبج و راه‌های منتهی به آن را از داعش پاکسازی کرده، مرحله نخست عملیات در روز 13 ژوئیه به پایان رسید و در حال حاضر آماده است که مرحله دوم آزادسازی این شهر را آغاز کند.

در این بیانیه آمده است که ائتلاف عربی-سوری موفق شده است امنیت راه‌های منتهی به منبج را برقرار کند و حفظ جان افراد غیر نظامی برای این ائتلاف مسئل بسیار مهمی است.

این ائتلاف یکی از گروه‌هایی است که تحت لوای نیروهای دموکراتیک سوریه می‌جنگند و نیروهای «YPG» بیشترین نیرو را در آن دارند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین ادعا کرد که برای مبارزه با داعش 190 حمله هوایی داشته، طی 4 روز اخیر سه مرکز فرماندهی داعش در منبج را منهدم کرده و همین مسئله سبب شده است که داعش این شهر را ترک کند.

در ادامه بیانه ادعا شده است که هدف از عملیات منبج، پاکسازی مرزهای ترکیه و خط «مارع» است و برای تضعیف داعش و تقلیل خطر آن بر ترکیه، اروپا و آمریکا ادامه می‌یابد.

نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند از دو هفته پیش عملیاتی را برای بازپسگیری منبج از داعش آغاز کرده‌اند. پنتاگون نیز تأکید دارد که فرماندهی این عملیات بر عهده نیروهای ائتلاف عربی-سوری است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول