اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اولین ضدحمله داعش در پیرامون شهر «منبج» با 70 کشته ناکام ماند

گروه تروریستی داعش که طی دو هفته گذشته از اطراف شهر منبج به داخل شهر عقب‌نشینی کرده‌، دیشب در چند محور اولین ضدحمله را انجام داد اما با تلفات سنگین عقب‌نشینی کرد.

اولین ضدحمله داعش در پیرامون شهر «منبج» با 70 کشته ناکام ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دوازده روز است که عملیات آزادسازی شهر منبج در شمال استان حلب آغاز شده و نیروی دموکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی آمریکا شهر را محاصره کرده است.

از زمان شروع عملیات، داعش تاکنون هیچ حمله‌ای به نیروهای کرد نکرده بود و تنها با عقب‌نشینی از روستاهای اطراف شهر تلاش کرده است که مواضع خود در شهر را مستحکم کند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»‌، طی 12 روز گذشته حدود 90 تا 96 روستا در مسیرهای منتهی به منبج آزاد شده و اکنون نیروهای کرد خود را برای ورود به شهر آماده می‌کنند.

شب گذشته داعش برای اولین بار، روند تدافعی را به تهاجمی تبدیل و ضدحمله به نیروهای کُرد را آغاز کرد. اما نیروهای دموکراتیک سوریه بسختی با این ضد حمله که در دو محور اصلی شمالی و غربی شهر انجام شد، مقابله کردند و داعش 69 نیروی خود را از دست داد.

ضد حمله اول داعش در محور غربی یعنی در حد فاصل روستای سلطانیه و حمدانیه در یک کیلومتری غرب شهر منبج انجام شد. داعش در این محور حدود 41 نیروی خود را از دست داد.

داعش از شمال شهر نیز ضد حمله‌ای همزمان با محور غربی انجام داد و از سه محور در اطراف روستای «مدنا» به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کرد که سبب درگیری شدیدی شد که تا ساعات نخست صبح امروز ادامه یافت.

در پایان این حملات در این منطقه نیز 21 جسد متعلق به نیروهای داعش یافت شد و مجموعا داعش در دو محور 69 نفر تلفات داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول