اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سیف در گفت‌وگو با فارس:

پرهیزکار زمینه حفظ استاندارد قرآن را فراهم کرد/ موجی که با ترتیل استاد در کشور ایجاد شد

استاد پیشکسوت حفظ قرآن کریم با اشاره به نقش بی‌بدیل شهریار پرهیزکار در توسعه حفظ استاندارد کلام وحی در کشور و ترتیلی که سال 1364 ارائه داد، گفت: ترتیل ایشان در آن دورانی که حافظان توانمند انگشت‌شمار بودند، منشأ برکات بسیاری بود.

پرهیزکار زمینه حفظ استاندارد قرآن را فراهم کرد/ موجی که با ترتیل استاد در کشور ایجاد شد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت «شهریار پرهیزکار» حافظ بین‌المللی کشورمان امروز 16 خردادماه با حضور جمعی از مدیران، اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس به نشانی میدان فردوسی، به سمت خیابان انقلاب، کوچه شاهرود، پلاک 1 از ساعت 15:30 میزبان علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم است.

استاد پرهیزکار زمینه حفظ استاندارد قرآن را فراهم کرد

«مهدی سیف» استاد پیشکسوت حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به خدمات شایسته استاد پرهیزکار در زمینه حفظ، اظهار داشت: ایشان یکی از افتخارآفرینان کشورمان هستند که برای توسعه امر حفظ در کشور تلاش بسیاری کرد و با ارائه ترتیلی فاخر زمینه حفظ استاندارد کلام وحی را فراهم ساخت.

تشویق‌های استاد مولایی از پرهیزکار در جلسه قرآن

وی به نحوه آشنایی با شهریار پرهیزکار اشاره کرد و افزود: من در جلسه استاد مولایی با آقای پرهیزکار آشنا شدم. در اوایل پیروزی انقلاب جلسات استاد مولایی جمعه هر هفته برگزار می‌شد که بسیاری از حافظان و قاریان در آن جلسه حضور داشتند. آقای پرهیزکار همیشه در این جلسات حضور می‌یافت و محفوظات خود را ارائه می‌داد که با تسلطی که در زمینه حفظ داشت همواره مورد تشویق استاد مولایی قرار می‌گرفت.

موجی که با ترتیل استاد پرهیزکار در کشور ایجاد شد

سیف با بیان اینکه آقای پرهیزکار فردی جدی و با پشتکار بود، خاطر نشان کرد: آقای پرهیزکار سال 1364 توفیق پیدا کرد ختم کامل ترتیل قرآن را به زیبایی با شیوه‌ای فاخر تلاوت کند. ترتیل ایشان در آن دورانی که حافظان توانمند انگشت‌شمار بودند منشأ برکات بسیاری بود؛ به طوری که پس از آن افراد زیادی به حفظ علاقه‌مند شدند و توانستند ترتیلی متناسب با استانداردهای روز ارائه دهند.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به توانمندی‌های پرهیزکار، گفت: آقای پرهیزکار با توانمندی‌هایی که داشت در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شرکت و مقام نخست رشته حفظ را از آنِ خود کرد. پس از این برتری موجی در زمینه حفظ ایجاد شد و شیوه ترتیل حافظان نیز ارتقا یافت.

مهم‌ترین ویژگی اخلاقی استاد پرهیزکار

وی آرامش و پشتکار را از مهم‌ترین ویژگی‌های پرهیزکار عنوان کرد و افزود: آقای پرهیزکار در جلسات قرآن با پدرشان حضور می‌یافتند و احترام به والدین را همواره مد نظر داشتند. این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که قرآن به احسان به والدین تأکید می‌کند و رفتار پرهیزکار با پدرشان نشانگر عمل به دستورات قرآن است و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آقای پرهیزکار، دعای خیر والدین باشد.

سیف با بیان اینکه استاد پرهیزکار زمینه حفظ تخصصی قرآن را فراهم کرد، گفت: ایشان با توانمندی‌هایی که داشت زمینه توانست حفظ تخصصی قرآن را در کشور فراگیر و اثرگذاری بسیاری در زمینه‌های قرآنی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول