اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حافظ بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس:

«شهریار پرهیزکار» بعد از انقلاب شایستگی ایران را در زمینه حفظ به جهانیان اثبات کرد

حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به توانمندی‌های شهریار پرهیزکار، وی را اسطوره‌ای در زمینه‌ حفظ کلام وحی نامید و گفت: درخشش استاد در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شایستگی ایرانیان را در زمینه‌های قرآنی به جهانیان اثبات کرد.

«شهریار پرهیزکار» بعد از انقلاب شایستگی ایران را در زمینه حفظ به جهانیان اثبات کرد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بزرگداشت شهریار پرهیزکار استاد حفظ قرآن کریم یک‌شنبه 16 خردادماه با حضور فعالان و مدیران قرآنی و فرهنگی کشور در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

ترتیل قرآن این استاد قرآن کریم یکی از مهم‌ترین منابع تدریس حفظ قرآن است و بسیاری از حافظان کلام وحی با شنیدن ترتیل پرهیزکار موفق به حفظ آیات الهی شده‌اند.

«معتز آقایی» حافظ بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این استاد قرآن، اظهار داشت: آشنایی من با ایشان از سال 1385 آغاز شد؛ زمانی که من در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت و موفق به کسب رتبه نخست این رقابت‌ها شدم.

وی با بیان اینکه آرامش و فروتنی از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی استاد پرهیزکار است، افزود: ترتیلی که آقای پرهیزکار در سال 1364 ضبط کردند یکی از ترتیل‌های ماندگار و بی‌نظیر بود که در همان‌سال‌ها به سرعت در کشور پخش شد و همه از آن استفاده کردند و این ترتیل موجی برای حفظ قرآن در دهه 70 ایجاد کرد.

آقایی با اشاره به اینکه ترتیل استاد پرهیزکار همچنان یکی از اصلی‌ترین منابع برای علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: در آن زمان که کمتر کسی به ترتیل توجه داشت، استاد پرهیزکار ترتیلی استاندارد، بدون نقص و فنی ارائه داد به طوری که در مدتی کوتاه این ترتیل در سایر کشورهای اسلامی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

وی به نحوه داوری استاد پرهیزکار نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی با توجه به جنگ تحمیلی فضای خاصی بر جامعه حکم‌فرما بود اما آقای پرهیزکار با توانمندی‌هایی که داشت توانست امور قرآن را در کشور فراگیر کند و با موفقیت‌های پیوسته نام ایران را بر سر زبان‌ها بیاورد که این افتخارآفرینی قابل ستایش است.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه حضور شایسته آقای پرهیزکار در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در سال 1366 یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی برای جامعه قرآنی کشورمان است، افزود: ایشان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عربستان به خوبی درخشید و توانست با ارائه محفوظات خود شایستگی ایرانیان را در زمینه‌های قرآنی به جهانیان اثبات کند.

وی استاد پرهیزکار را اسطوره حفظ جهان اسلام و زندگی خودش نامید و گفت: من همواره در کلاس‌ها به قرآن‌آموزان توصیه می‌کنم که برای حفظ کلام وحی از ترتیل استاد پرهیزکار استفاده کنند چرا که ترتیل ایشان علاوه بر سادگی و روان بودن، کاملا تخصصی و با صوت و لحن حرفه‌ای اجرا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول