اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

ظریف در همایش مشترک اقتصادی ایران و لهستان عنوان کرد

استقبال مردم و بخش خصوصی ایران از حضور شرکت‌ها و توریست‌های لهستانی

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مردم ایران و بخش خصوصی ایران با نگاه مثبتی که به لهستان دارند از حضور و همکاری شرکت‌ها و کارآفرینان و توریست‌های لهستانی در ایران استقبال می‌کنند.

استقبال مردم و بخش خصوصی ایران از حضور شرکت‌ها و توریست‌های لهستانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه برنامه کاری خود در لهستان، در همایش مشترک اقتصادی ایران و لهستان که در ورشو در حال برگزاری است، حضور یافت.

در این همایش که توسط اتاق‌های بازرگانی دو کشور برگزار می‌شود، 60 بازرگان و مدیر شرکت‌های ایرانی و تعداد زیادی از بازرگانان لهستانی حضور دارند.

وزیر امور خارجه در سخنان خود در این همایش با اشاره به روابط تاریخی بیش از پانصد ساله ایران و لهستان و تاکید بر فرصت‌های پسابرجام برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور به تشریح ظرفیت‌ها و ویژگی‌های اقتصادی ایران پرداخت و گفت: مسئولیت بخش‌های خصوصی دو کشور استفاده از این فرصت‌ها در جهت فعال سازی ظرفیت‌های همکاری دو کشور است.

ظریف مبنای قدرت ایران را مردم ایران معرفی کرد و افزود: مردم ایران و بخش خصوصی ایران که بهترین نمایندگان این مردم هستند با نگاه مثبتی که به لهستان دارند از حضور و همکاری شرکت‌ها و کارآفرینان و توریست‌های لهستانی در ایران استقبال خواهند کرد.

ظریف شب گذشته و در پاسخ به دعوت وزیر خارجه لهستان وارد ورشو شد و در بدو ورود با همتای لهستانی دیدار و دو طرف یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی را امضا کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی صبح امروز نیز در صبحانه‌ای کاری با ایرانیان مقیم لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن معاون وزیر توسعه لهستان با حضور در محل اقامت ظریف ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های انرژی، توریسم و بانکداری را بررسی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه اولین سفر دوره‌ایش به قاره اروپا پس از اجرای برجام، امشب لهستان را ترک و به فنلاند می‌رود و از آنجا به سوئد و سپس لتونی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول