اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش کویت برای ازسرگیری مذاکرات صلح یمن

پس از آنکه هیأت ریاض مذاکرات نشست صلح یمن در کویت را به حال تعلیق درآورد مقامات کویتی تلاش کرده‌اند که دو طرف مذاکره را از سر بگیرند.

تلاش کویت برای ازسرگیری مذاکرات صلح یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه هیأت ریاض یکشنبه (دیروز) مذاکرات مستقیم با هیأت میهنی را به حالت تعلیق درآورد مقامات کویتی در تلاشند این موضوع را به نحوی حل کنند.

در همین راستا شبکه «المنار» گزارش داد «خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت با هیأت انصاراالله و کنگره مردمی دیدار کرده است.

همچنین «صباح خالد حمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز با هیأت ریاض به ریاست «عبدالملک المخلافی» دیدار کرده و با این هیأت درباره امکان بازگشت به مذاکرات مستقیم با هدف موفقیت نشست صلح یمن بحث و رایزنی کرده است.

هیأت ریاض دیروز به «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد این اقدام را به دلیل آنچه ادامه عملیات نظامی انصارالله نامیده، انجام داده است.

«مانع المطری» سخنگوی مخلافی در این خصوص گفت، هیأت ریاض مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم خود را به حالت تعلیق درآورده و بازگشت به مذاکرات را مشروط کرده که انصارالله از پایگاه «عمالقه» در شمال صنعاء عقب‌نشینی کند و به نقض آتش‌بس پایان دهد.

هیأت ریاض همزمان که از نقض آتش‌بس گله می‌کند، حملات خود به مناطق مختلف یمن را که نقض صریح آتش‌بس است، قطع نکرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول