اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

سکوت مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و نامشخص بودن برنامه‌ها

در حالی که کمتر از 2 ماه دیگر تا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باقی مانده است، اما مسئولان از پاسخگویی درباره جزئیات برپایی این نمایشگاه امتناع و به اعلام شعار برای آن بسنده کرده‌اند.

سکوت مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و نامشخص بودن برنامه‌ها

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 3 تیرماه سال گذشته (هفتمین روز ماه مبارک رمضان) با شعار سال «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن» به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد در دو بخش باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار شد.

پس از پایان این نمایشگاه، مسئولان برگزاری از تشکیل دبیرخانه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر دادند و قرار بود برنامه‌ریزی برای برپایی این دوره از نمایشگاه اصولی‌تر از گذشته پیگیری شود اما در سال 1394 جلسه‌ای جدی که به ارائه طرح‌هایی فاخر اختصاص یابد و اعضا بتوانند برنامه‌های پیشنهادی را مطرح کنند، برگزار نشد و تنها در آذرماه فراخوانی با موضوع ساختار محتوایی و تشکیلات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن به منظور ارتقای بهره‌وری بیشتر جامعه دینی و سایر اقشار از معنویت وحی الهی از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد منتشر شد.

امسال نیز با توجه به اینکه هنوز مکان برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشخص نیست، بسیاری از مسئولان معاونت قرآن و عترت ارشاد از پاسخگویی درباره جزئیات و حتی برنامه‌هایی که قرار است در نمایشگاه اجرایی شود، امتناع می‌کنند و تنها به انتخاب و اعلام شعار «نهضت فهم قرآن» برای این نمایشگاه بسنده کرده‌اند.

در حالی که انتظار می‌رفت طبق وعده متولیان برپایی این نمایشگاه امسال شاهد برنامه‌ریزی دقیق‌تر نمایشگاه بین‌المللی قرآن باشیم اما متأسفانه با وجود اینکه کمتر از 2 ماه دیگر تا ماه مبارک رمضان و برپایی این نمایشگاه مانده است، مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشخص نیست به طوری که حتی حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزیر ارشاد در نشست خبری به نامشخص بودن مکان برپایی نمایشگاه قرآن اشاره کرد.

البته به گفته حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد سه گزینه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن وجود دارد؛ شهر آفتاب، باغ موزه دفاع مقدس و مصلای امام خمینی(ره) که شهر آفتاب محتمل‌ترین گزینه برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است. البته پس از آن سخنگوی وزیر ارشاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در شهرآفتاب را در گرو برپایی موفق نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: اگر تمهیدات اندیشیده شده برای نمایشگاه کتاب آن را با موفقیت به پایان رساند، ممکن است نمایشگاه قرآن به شهر آفتاب برود.

حال باید منتظر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب ماند و دید که آیا برپایی این نمایشگاه در شهر آفتاب تا چه حد موفق خواهد بود و اینکه آیا در صورت عدم موفقیت نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در این مکان برگزار می‌شود یا اینکه مسئولان تدابیری برای برپایی بهتر آن در مکانی مناسب‌تر اتخاذ می‌کنند.

امید است که امسال مسئولان وزارت ارشاد چاره‌ای بیندیشند که مردم قرآن‌دوست کشورمان به دلیل نداشتن محتوای نه چندان جذاب و دور بودن مسافت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از حضور در این نمایشگاه بازنمانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول