اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اوباما: مردم ونزوئلا هرچه زودتر یک دولت قانونی انتخاب کنند

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد: رئیس‌جمهور آمریکا خواستار انتخاب هر چه سریع‌تر یک دولت قانونی توسط مردم ونزوئلا شده است.

اوباما: مردم ونزوئلا هرچه زودتر یک دولت قانونی انتخاب کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» اعلام کرد: من ترجیح می‌دهم که ونزوئلایی‌ها هرچه سریع‌تر دست به انتخاب دولتی قانونی بزنند زیرا گمان می‌کنم که این اتفاق برای همه بهتر باشد.

وی در این رابطه عنوان کرد: امیدوارم که مردم ونزوئلا بتوانند هرچه زودتر دولتی را انتخاب کنند که به مشروعیت آن اعتماد داشته باشند و این دولت نیز بتواند سیاست‌های اقتصادی لازم در این کشور را به کار گیرد؛ من گمان می‌کنم که این اتفاق برای همگی ما بهتر باشد.

«اوباما» در ادامه به ابراز نگرانی از بحران اقتصادی فعلی در ونزوئلا پرداخت و تصریح کرد: انتخاب یک دولت قانونی به بهبود وضعیت سیاسی ونزوئلا که پس از درگذشت «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور به تشنج کشیده شده است نیز کمک خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را چند روز پس از تمدید حکم اجرایی این کشور علیه ونزوئلا به زبان آورد؛ حکم اجرایی که در آن از ونزوئلا به عنوان تهدیدی فوق‌العاده و غیرعادی علیه امنیت ملی آمریکا یاد می‌شود.

تمدید حکم اجرایی آمریکا علیه ونزوئلا انتقاد شدید مقامات «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا را برانگیخته و برگزاری تظاهرات‌های اعتراض آمیز متعددی را در سراسر این کشور آمریکای جنوبی به دنبال داشته است.

پیش‌بینی می‌شود که اظهارات اخیر «اوباما» به جدال‌های سیاسی موجود در ونزوئلا دامن بزند؛ در حال حاضر گروه‌های اپوزیسیون در این کشور آمریکای جنوبی در تلاش برای سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از طریق برگزاری یک همه‌پرسی علیه وی هستند.

پس از برگزاری انتخابات مجلس ونزوئلا در ماه دسامبر سال 2015 (آذرماه 1394)، اکثریت کرسی‌های مجلس این کشور به دست اعضای اپوزیسیون افتاد؛ از آن پس راست‌گرایان ونزوئلایی حاضر در مجلس این کشور به دنبال راه‌حلی قانونی برای خروج «مادورو» از قدرت هستند.

دولت ونزوئلا و مجلس این کشور همواره یکدیگر را مقصر به وجود آمدن وضعیت فعلی ونزوئلا معرفی می‌کنند؛ وضعیتی که در آن میزان تورم، رکوردی تاریخی در این کشور به ثبت رسانده است.

دولت «مادورو» اپوزیسیون این کشور را به ایجاد جنگ اقتصادی در ونزوئلا و ارتباط داشتن با آمریکا متهم می‌کند؛ از سوی دیگر اپوزیسیون ونزوئلا نیز معتقد است مدیریت نادرست اقتصاد کشور توسط دولت «مادورو» وضعیت فعلی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول