اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تله‌سور:

تمدید تحریم‌های ونزوئلا تداوم سیاست دوگانه آمریکا علیه این کشور است

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد: رئیس‌جمهور آمریکا با اعمال تحریم علیه ونزوئلا، سیاست دوگانه‌ای را در پیش گرفته است.

تمدید تحریم‌های ونزوئلا تداوم سیاست دوگانه آمریکا علیه این کشور است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «بارک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد؛ این تحریم‌ها در 9 مارس سال 2015 (19 اسفند 1393) به علت نقض احتمالی حقوق بشر از سوی این کشور آمریکای جنوبی اعمال شده بود.

علاوه بر این تحریم‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور فرمان اجرایی در این کشور، ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده علیه امنیت ملی آمریکا خواند و در سراسر این کشور وضعیت فوق العاده ملی علیه ونزوئلا اعلام کرد.

براساس تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، ویزای 56 نفر از مقامات این کشور آمریکای جنوبی به جرم ایجاد خشونت باطل و تمامی اموال و دارایی‌های آنان در آمریکا مسدود شدند.

آمریکا معتقد است که اقدامات این مقامات ونزوئلایی به خصوص در زمینه دستگیری تظاهرات کنندگان در جریان تظاهرات‌های خشونت‌آمیز سال 2014 ناقض حقوق بشر بوده است؛ ونزوئلا در روزهای بین ماه‌های فوریه تا می سال 2014 (اسفند 1392 تا اردیبهشت 1393) شاهد تظاهرات‌های ضد دولتی خشونت آمیزی با هدف کودتا علیه دولت این کشور بود؛ در جریان این تظاهرات‌ها 43 نفر کشته شدند.

معرفی کردن یک کشور به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی یک کشور دیگر، اولین گام برای آغاز تحریم‌ها علیه کشور متهم است.

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، این کشور آمریکای جنوبی را به اولین مخالف ایدئولوژیک آمریکا در منطقه تبدیل کرد؛ موضعی که در طول دهه‌های اخیر در اختیار کوبا قرار داشت.

دولت آمریکا به علت قرار داشتن این کشور در جایگاه قدرت همواره این حق را برای خود قائل می‌شود که در امور داخلی سایر کشورهای جهان دخالت کند؛ در مورد ونزوئلا نیز آمریکا تلاش می‌کند با اعمال تحریم‌های خود علیه این کشور آمریکای جنوبی مانع از پیشروی این کشور در مسیر سیاست‌های مخالف با آمریکا شود؛ مسیری که در ابتدا توسط «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا برای ایجاد انقلابی سوسیالیستی آغاز شد و در حال حاضر نیز توسط «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور هدایت می‌شود.

در بین سیاست‌های آمریکا علیه ونزوئلا، پشتیبانی این کشور از کودتای سال 2002 علیه «هوگو چاوز» نیز به چشم می‌خورد.

سازمان «سیا» و شکنجه‌های مخفیانه

در ماه ژوئن (خرداد) گزارشی 27 صحفه‌ای از «مایید جان» زندانی سابق زندان «گوآنتانامو» منتشر شد که وی در آن به تشریح شیوه‌های شکنجه زندانیان از سوی مأموران سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پرداخت.

«ابو زبیده» یکی دیگر زندانیان زندان «گوآنتانامو» که حدود 9 سال بدون هیچ اتهامی در این زندان نگهداری شده نیز در این رابطه حقایقی را عنوان کرد.

بازرسان سازمان «سیا» با استفاده از تکنیک غرق مصنوعی «ابو زبیده» را 83 بار شکنجه کرده‌اند؛ وی همچنین بر اثر شکنجه‌های دیگر مأموران این سازمان یک چشم خود را از دست داده است.

از سوی دیگر «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2006 وجود برخی زندان‌های مخفی متعلق به سازمان «سیا» را تأیید کرد؛ این در حالی است که دستگاه قضایی آمریکا هیچ یک از شکنجه‌های صورت گرفته در این زندان‌ها را به ثبت نرسانده است.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها از آمریکا خواسته‌اند که این زندان‌های مخفی را تعطیل کند و به شکنجه‌ها در آن پایان دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول