اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مردم ونزوئلا علیه فرمان اجرایی «اوباما» تظاهرات کردند

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که مردم ونزوئلا به منظور اعلام مخالفت قاطع خود با فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا علیه کشورشان تظاهرات کردند.

مردم ونزوئلا علیه فرمان اجرایی «اوباما» تظاهرات کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، مردم ونزوئلا روز گذشته به منظور اعلام مخالفت قاطع خود با فرمان اجرایی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده علیه امنیت ملی آمریکا خوانده بود، تظاهرات کردند.

ونزوئلایی‌ها در مسیر حد فاصل بین خیابان «لیبرتادور» واقع در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا تا ساختمان «اولری» حرکت کردند و شعار دادند.

تظاهرات گسترده مردان و زنان میهمن پرست ونزوئلایی علیه فرمان اجرایی امپریالیستی «اوباما» بیانگر وفاداری، عشق و وطن پرستی مردم این کشور در دفاع از استقلال ونزوئلا بود.

«آریستوبولو ایستوریز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا در این رابطه گفت: امپراتوری‌های جدید پس از گذشت 200 سال از استقلال ونزوئلا و همچنین گذشت 3 سال از مرگ «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور، به ما توهین می‌کنند.  

وی ضمن شرکت در تجمع ضد امپریالیستی مردم در مقابل ساختمان «اولری» اذعان داشت: اکنون بسیاری از مردان و زنان ونزوئلایی برای دفاع از سرزمین و وطن خود تظاهرات کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا در این رابطه گفت: مردم به خیابان‌ها آمدند تا به جهانیان بگویند که ما از شرافت و کرامت ملت ونزوئلایی حمایت می‌کنیم و تا زمانی که جان در بدن داریم از میراث ارزشمند «چاوز» و انقلاب بولیواری دفاع خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا جزئی این مردم است و تنها نیست.

آمریکا در 9 مارس سال 2015 (19 اسفند 1393) ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده علیه امنیت ملی آمریکا خواند و به همین دلیل ونزوئلا را به علت نقض احتمالی حقوق بشر از سوی این کشور آمریکای جنوبی تحریم کرد؛ البته در تاریخ 3 مارس سال جاری (13 اسفند ماه) تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا به درخواست رئیس جمهور آمریکا به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

براساس تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، ویزای 56 نفر از مقامات این کشور آمریکای جنوبی به جرم ایجاد خشونت باطل و تمامی اموال و دارایی‌های آنان در آمریکا مسدود شدند.

آمریکا معتقد است که اقدامات این مقامات ونزوئلایی به خصوص در زمینه دستگیری تظاهرات کنندگان در جریان تظاهرات‌های خشونت‌آمیز سال 2014 ناقض حقوق بشر بوده است؛ ونزوئلا در روزهای بین ماه‌های فوریه تا می سال 2014 (اسفند 1392 تا اردیبهشت 1393) شاهد تظاهرات‌های ضد دولتی خشونت آمیزی با هدف کودتا علیه دولت این کشور بود؛ در جریان این تظاهرات‌ها 43 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول