اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ضمن ابراز نگرانی از بحران سیاسی و اقتصادی

آرژانتین و اسپانیا خواستار مذاکره دولت و مجلس ونزوئلا شدند

رسانه آرژانتینی «پاخینا 12» گزارش داد که دولت‌های آرژانتین و اسپانیا با ابراز نگرانی از بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا، خواستار مذاکره بین دولت و مجلس این کشور شده‌اند.

آرژانتین و اسپانیا خواستار مذاکره دولت و مجلس ونزوئلا شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پاخینا 12»، دولت‌های آرژانتین و اسپانیا ضمن ابراز نگرانی از بروز بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا، از دولت و مجلس این کشور خواستند که با یکدیگر بر سر میز مذاکره بنشینند.

«سوسانا مالکورا» وزیر امور خارجه آرژانتین و «خوزه مانوئل گارسیا مارگایو» همتای اسپانیایی وی روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در «مادرید» پایتخت اسپانیا تصریح کردند: اصول و ارزش‌های این دو کشور رابطه آنها با ونزوئلا را مدیریت می‌کند.

در همین راستا وزرای خارجه هر دو کشور عنوان کردند: ما منتظر برقراری یک مذاکره سازنده بین دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و مجلس این کشور با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران اقتصادی فعلی ونزوئلا، هستیم؛ در حال حاضر اکثریت کرسی‌های مجلس ونزوئلا در دست اپوزیسیون این کشور قرار دارد.

وزیر امور خارجه آرژانتین همچنین خاطرنشان کرد: آرژانتین نیز به شرایط فعلی ونزوئلا بسیار نزدیک است زیرا هر آنچه که موجب بی‌ثباتی در ونزوئلا شود بر سایر کشورهای منطقه نیز تأثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین موضوعی که سبب شده تا رابطه با ونزوئلا برای آرژانتین به عنوان یک اولویت مطرح شود، همین تأثیرگذاری است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در همین رابطه اظهار داشت: ریشه‌های تاریخی روابط بین ونزوئلا و اسپانیا، اقامت بیش از 200 هزار اسپانیایی در این کشور آمریکای جنوبی و حضور این کشور اروپایی به عنوان دومین سرمایه‌گذار خارجی در ونزوئلا سبب اهمیت وضعیت این کشور برای دولت اسپانیا شده است.

وی افزود: اصولی که رابطه اسپانیا با ونزوئلا را مدیریت می‌کند، احترام به دموکراسی و احترام به حقوق بشر است.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی دو طرف خواستار احترام به جدایی قدرت در ونزوئلا شدند و ابراز امیدواری کردند که با برقراری مذاکره بین دولت و مجلس این کشور، اتحاد ملی در ونزوئلا تقویت شود.

این اولین باری نیست که کشورهای خارجی سعی دارند که در امور داخلی ونزوئلا دخالت کنند؛ در ماه دسامبر سال 2015 (آذر 1394) دولت ونزوئلا از اظهارات وزیر امور خارجه اسپانیا درباره انتخابات مجلس این کشور که در 6 دسامبر (15 آذر) برگزار شد، انتقاد کرد.

چندی پیش نیز «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا اوضاع ونزوئلا را نامناسب توصیف کرد و خواستار ارائه پاسخی سریع از سوی رئیس‌جمهور این کشور شد.

در ادامه این اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرژانتین نیز اندکی پس از به قدرت رسیدن در این کشور آمریکای جنوبی خواستار خروج ونزوئلا از جمع کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) شد.

مالکورا: امیدوارم آرژانتین و انگلیس برای حل مسئله جزایر «مالویناس» بر سر میز مذاکره بنشینند

وزیر امور خارجه آرژانتین درباره مسئله جزایر «مالویناس» نیز عنوان کرد: می‌دانیم که آرژانتین و انگلیس مذاکره بر سر این موضوع را از دو موضع کاملا متفاوت آغاز خواهند کرد اما امیدواریم که حداقل دو کشور بر سر میز مذاکره بنشینند.

«مالکورا» در موقعیت‌های مختلفی اعلام کرده که حل مسئله جزایر «مالویناس» یکی از اولویت‌های دولت «ماکری» است اما دولت جدید آرژانتین مواضع سختگیرانه دولت‌های «کریستینا فرناندز» و «نستور کرشنر» رؤسای جمهور سابق این کشور را در پیش نخواهد گرفت.

در اوایل ماه ژانویه (دی) نیز دولت اسپانیا حمایت خود از درخواست آرژانتین برای نشستن بر سر میز مذاکره با انگلیس و حل مسئله جزایر «مالویناس» را اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول