اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمدی در گفت‌وگو با فارس:

عدم پرداخت به‌موقع بودجه موجب بی‌اعتمادی مردم به برنامه‌های قرآنی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به عدم تخصیص بودجه قرآنی سال جاری به دستگاه‌ها، گفت: کمبود بودجه و برگزاری نامطلوب برنامه‌های قرآنی موجب بی‌اعتمادی مردم به برنامه و ساختارهای قرآنی می‌شود.

عدم پرداخت به‌موقع بودجه موجب بی‌اعتمادی مردم به برنامه‌های قرآنی می‌شود

«حسن محمدی» مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به بودجه قرآنی، اظهار داشت: بودجه قرآنی سال گذشته اسفندماه پرداخت شد به همین دلیل این بودجه برای همان سال هزینه نشد و بسیار از دستگاه‌ها از آن برای اجرای برنامه‌های سال جاری استفاده کردند.

وی با بیان اینکه بودجه درخواستی ما برای سال گذشته بیش از 9 میلیارد تومان بود، افزود: با توجه به اینکه تمامی بودجه قرآنی سال 1393 محقق نشد تنها 2 میلیارد و 150 میلیون از آن محقق شد و در اختیار ما قرار گرفت.

محمدی با اشاره به بودجه پیشنهادی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت برای سال جاری، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌های ارسالی به شورای توسعه ما امسال بودجه‌ای بالغ بر 11 میلیارد تومان درخواست دادیم که سهم عمده‌ای از آن مربوط به فعالیت‌ها و برنامه‌ها در زمینه ترویج حفظ قرآن کریم است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه هنوز مبلغی از بودجه قرآنی سال 1394 محقق نشده است، گفت: به گفته مسئولان نیمی از بودجه قرآنی امسال پرداخت شده اما تاکنون هیچ بودجه‌ای به دستگاه‌ها نرسیده است.

وی از افزایش 2 درصدی بودجه قرآنی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ما در زمینه نحوه هزینه‌کرد بودجه قرآنی شفاف‌سازی کردیم به همین دلیل در جلسه‌ای مقرر شد سهم بودجه اتحادیه 2 درصد افزایش یابد.

محمدی با ابراز نگرانی از عدم تخصیص بودجه قرآنی به دستگاه‌ها، گفت: امسال به دلیل کمبود بودجه بسیاری از برنامه‌های ما با مشکلاتی مواجه شد به طوری که حتی برنامه‌هایی که برگزار کردیم با کیفیت مطلوب و پایین‌تر از حد انتظار بود و همین امر موجب نارضایتی فعالان قرآنی شد.

وی با اشاره به اینکه اجرایی کردن برنامه‌های فاخر نیازمند بودجه است، افزود: امسال ما دوره تدبر در قرآن با عنوان تقرب برگزار کردیم که 17 هزار نفر داوطلب شرکت در این دوره بودند اما به دلیل کمبود بودجه تنها یک هزار نفر از آن‌ها یعنی یک‌هفدهم را تحت پوشش قرار دادیم.

محمدی با بیان اینکه عدم تخصیص بودجه و برگزاری نامطلوب برنامه‌های قرآنی موجب بی‌اعتمادی مردم به ساختارهای قرآنی می‌شود، گفت: امیدوارم با تخصیص بودجه در زمان مناسب بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در سطح مطلوبی برگزار کنیم تا از این طریق گامی به سوی تحقق مطالبات رهبری برداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول