اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سلامت مالی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا زیر ذره‌بین اپوزیسیون

رسانه ونزوئلایی «کوئوپرانته» گزارش داد که اعضای اپوزیسیون مجلس ونزوئلا قصد دارند سلامت مالی شرکت نفتی دولتی این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

سلامت مالی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا زیر ذره‌بین اپوزیسیون

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کوئوپرانته»، مجلس ملی ونزوئلا که اکثریت کرسی‌های آن در دست اپوزیسیون این کشور قرار دارد، تصمیم گرفته است که سلامت مالی شرکت نفتی دولتی این کشور و وام‌های دریافت شده از چین را مورد بررسی قرار دهد.

«الیاس ماتا» نماینده اپوزیسیون مجلس ونزوئلا روز گذشته در این رابطه عنوان کرد: مجلس ونزوئلا تصمیم گرفته است شرایط واقعی شرکت نفتی دولتی این کشور را مورد تحقیق قرار دهد؛ ما و مردم ونزوئلا می‌خواهیم بدانیم منابع مالی که از طریق چین وارد کشور شده‌اند، در چه راه‌هایی خرج می‌شوند.

دولت ونزوئلا وام‌هایی را از چین دریافت کرده است که در ازای آن باید به این کشور نفت ارسال کند.

«ماتا» افزود: راست‌گرایان می‌خواهند بدانند هزینه واقعی تولید نفت در ونزوئلا چه مقدار است و چرا برنامه‌ریزی دولت برای افزایش تولید نفت اجرایی نمی‌شود.

وی همچنین از امکان ارسال فراخوانی برای رئیس شرکت نفتی دولتی ونزوئلا و «ائولوخیو دل پینو» وزیر نفت کشور با هدف حل مسائل موجود و پاسخ به برخی شبهات در این زمینه خبر داد.

نماینده اپوزیسیون مجلس ونزوئلا همچنین خاطرنشان کرد: عجیب نخواهد بود که اپوزیسیون ونزوئلا «رافائل رامیرز» ریاست پیشین شرکت نفتی دولتی این کشور در بین سال‌های 2004 تا 2014 را نیز به مجلس احضار کند.

مجلس ملی ونزوئلا روز گذشته همچنین اعلام کرد که برخی از مقامات دولتی این کشور را برای ادای توضیحات درباره شرایط اقتصادی ونزوئلا و اعلام وضعیت فوق‌العاده اقتصادی در این کشور به مجلس احضار خواهد کرد؛ روز جمعه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای مقابله با جنگ اقتصادی که راست‌گرایان ونزوئلایی در این کشور به وجود آورده‌اند، وضعیت فوق‌العاده اقتصادی اعلام کرد.

دولت چین که یکی از متحدان استراتژیک ونزوئلا و اصلی‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در این کشور آمریکای لاتینی محسوب می‌شود، دومین مشتری نفتی ونزوئلا پس از آمریکا می‌باشد.

در ماه سپتامبر (شهریور) سال 2015، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برنامه توسعه مشترکی را با چین به امضا رسانده است؛ براساس این برنامه 10 ساله دولت چین وامی معادل 5 میلیارد دلار آمریکایی برای افزایش تولید نفت در این کشور آمریکای جنوبی پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول